דיקור סיני לתינוקות

מה שלא ידעתם על דיקור סיני לתינוקות

מה הוא דיקור סיני ?

דיקור סיני הוא ממשפחת ה"רפואה המשלימה" והוא כולל דיקור עדין וקצר של העור בכמה נקודות בגוף לרוב בידיים וברגליים. הטיפול מתבסס על תפיסה לפיה אנרגיה מסוימת, המכונה – צ'י, זורמת בצינורות הנקראים "מרדיאנים" לאורך כל הגוף. מערכת המרידאנים אחראית להזנת האיברים הפנימיים ויתר חלקי הגוף והיא שמנהלת את תפקודו הכללי של הגוף.

קשיים בזרימה החלקה של צ'י גורמים באופן ישיר לפגיעה בתפקוד של איברים ולפגיעה בתפקוד של מערכות גופניות ונפשיות ואלא מייצרים סוגים שונים של מחלות ובעיות רפואיות. נחל המביא מים להשקיה של אזור מסוים ופתאום נפסקת זרימתו – מחסור במים יגרום לאזור הכנס ליובש ולמצוקה ולהציג קשיים מידיים וקשיים לטווח ארוך. טיפול בדיקור סיני מחדש את זרימת הצ'י המדויקת ובכך מאזן את הגוף ומשיבו לבריאות מלאה.

מה הדיקור עושה ולמה כל כך חשובה אבחנה מדויקת ?

אנרגיה תקועה או "חסימות אנרגיה" בשפה המקצועית, הן ביטוי של חוסר איזון. ישנן סיבות שונות בגללן הנחל לא יכול להזין במימיו את האזורים המצפים למים. זה יכול לקרות משום שהמים יתאדו או נספגו בדרך והמשך הנחל נותר אכזב וזה יכול לקרות בגלל שמשהו חוסם את זרימת הנחל ולא מאפשר למים להמשיך במסלולם, סכר טבעי או מתוכנן, וזה יכול להיות בגלל שנתיב הנחל הוסט למקום אחר שקיבל את המים ועוד ועוד.

הרפואה הסינית מלאה בדוגמאות מהטבע כי ההבנה הבסיסית מסתכמת על כך שהאדם הוא מיקרו קוסמוס של העולם או במילים אחרות – מה שקורה בטבע קורה אצל האדם וחולשות/חוזקות שיש בטבע הן אותן החולשות והחוזקות שנמצא באדם ומכאן שאם נבין איך העולם מסדר את קשייו נבין איך אפשר להבריא את האדם.

ובחזרה – האבחון הוא שלב קריטי להבנת המצב הבריאותי ולהבנת אסטרטגיית הטיפול – אם יבוא לקליניקה תינוק עם נטייה להתקררויות, בהן הוא מעלה חום ומפתח כאבי בטן וחוסר מנוחה צריך יהיה לבדוק מה הסיבה שמערכת החיסון לא מצליחה להתחזק ולמה החולשה שלה באה לידי ביטוי דווקא בחום גבוה ובכאבי בטן עם חוסר מנוחה ?

זה יכול להיות משום שמערכת העיכול שלו חלשה והוא מתמודד עם מזון שאינו מתאים כמו פורמולה על בסיס חלב שהוא מתקשה לעכל, או בגלל שהוא אוכל יותר מדי ארוחות בסמיכות גדולה מדי וזה מעמיס על המערכת. זה גם יכול להיות בגלל שהוא רגיש למשהו שאימו אוכלת והוא יונק אותו ממנה אבל זה גם יכול להיות בגלל חולשה מולדת של מערכת העיכול שמספר קטן של טיפולים יודע לאזן. חולשת מערכת העיכול בתינוקות היא אחת הסיבות המרכזיות לרצף של בעיות בריאות בגילאי תינוקות.

חולשת מערכת החיסון יכולה גם להיווצר מחולשת ריאות – גם כאן צריך להבין אם הריאות מלאות בליחה ולכן קשה להן לתפקד או שהן סובלות מחולשה מולדת. אז צריך קצת לעזור להן בדיקור או לשלב עיסוי שמחזק את הריאות או שצריך להרחיק את התינוק מכל מקור עשן, הורים מעשנים בתוך הבית או באוטו וכו' או שעדיף לתמוך בריאות דרך מערכת העיכול שכבר הוזכרה או דרך מערכות אחרות.

האסטרטגיה הטיפולית תיבחר לפי סיבת המקור בגלל שמציאת המקור וחיזוקו תאפשר לתינוק להתגבר על הבעיה ולגדול ללא חולשה או במילים אחרות – לרפא את הבעיה מהיסוד.

הכל על דיקור סיני לתינוקות

מה שלא ידעתם על דיקור סיני לתינוקות

טיפול בדיקור סיני לתינוקות מיועד למטרה אחת – לאזן תוך כדי חיזוק.
הטיפול נעשה בעזרת מחטים ולחיצות חיצוניות ואינו מערב שום חומרים המוכנסים לגוף.

  • ללא חומרים כימיים
  • ללא תופעות לוואי
  • מהירות תגובה גבוהה

חיזוק הגוף.- בעוד ששיטות טיפול אחרות רואות את המלחמה במחוללי המחלה כדבר העיקרי הרי שהדיקור יודע לחזק את המערכות הפנימיות של התינוק כדי שהוא יפעל באופן היעיל ביותר.

הרפואה הסינית רואה את ההתמודדות עם המחלה הנוכחית כהתמודדות שהיו דומות לה ויהיו עוד בעתיד, קצת מבאס אבל אלו החיים (-:, ומשום כך המטרות הן גם לעזור לגוף להתמודד עם המציאות הנוכחית וגם להכינו להתמודדות הבאה.

מה קורה בטיפול ?

המפגש הראשון מתחיל באבחון. במסגרתו אשאל את ההורים שאלות לגבי התינוק כדי להכירו לעומק ואשאל אותם שאלות רפואיות לגביהם ולגבי מהלך ההיריון והלידה ועוד. במקביל אבדוק את מצבו הגופני של התינוק ואבדוק בעזרת הדופק את מצבו הפנימי. עם סיום האבחון אציע את הטיפול המתאים ביותר. הטיפול בדיקור הסיני בתינוקות הוא מיוחד – נעשה שימוש במחט מאד דקה שמוכנסת לעור לכמה שניות ומוצאת. הטיפול הוא קצר ונעים.

הדיקור הוא באמת כואב  ?

הדיקור באמת מפחיד את ההורים. כולנו עם מסורת של מפגשים כואבים עם מחטים בחיסונים, בדיקות דם ועוד ולכן רק המילה – "מחט" יש בה להרתיע. צריך לראות את המחטים הכל כך דקות וחברותיות בעזרתן מטפלים בדיקור הסיני.

"אם היינו יודעים שהטיפול הזה הוא כל כך נעים וקצר מזמן היינו באים" – זה מסוג המשפטים הנפוצים בקליניקה.   

מה ההבדל בין טיפול בדיקור למבוגרים לטיפול בדיקור לתינוקות ?

הטיפול למבוגרים נעשה על אותם עקרונות רפואיים רק שאצל מבוגר נשאיר את המחטים בגוף לזמן של 10-20 דקות כדי להגיע להשפעה מקסימלית בעוד שבתינוק – כמה שניות עושות העבודה.

תוצאות הטיפול ?

טיפול בדיקור סיני מביא לתוצאות מהירות מאד. לדוגמה – ילד שבא עם התקררות וחום גבוהה אצפה שחומו ירד תוך שעה-שעתיים ושמחר בבוקר הוא יהיה כבר אחרי שיא ההתקררות ובמגמת התחזקות ברורה.
לתוצאות דומות אצפה בכל הבעיות האקוטיות. משך טיפול יותר ארוך נראה בילדים שבאים עם בעיות כרוניות כמו אסטמה או בעיות עור. במקרים אלה יקח כמה שבועות לראות שינוי אבל ההחלמה תהיה מלאה והתינוק יבריא וירפא.

אילו בעיות מטופלות בדיקור סיני באופן הטוב ביותר ?
  • בעיות של מערכת העיכול כמו כאבי בטן, בחילות, הקאות, ריפלוקס, שלשול, עצירות.
  • בעיות של מערכת הנשימה כמו שיעול, מחנק בנשימה, קוצר נשימה, אסטמה, סטרידו, גודש בגרון.
  • חולשת מערכת חיסון – התקררויות חוזרות, שפעת, דלקות אוזניים, הפרשות/דלקות עיניים, התנפחות שקדים, שקד שלישי.
  • בעיות עור כמו אסטמה של העור (אטופיק דרמטיטיס), יובש חוזר ועוד.
  • בעיות רגשיות כמו חוסר איזון ריגשי, חלומות מפחידים, התעוררויות חוזרות, חרדות ודכאון.

אז מה עושים עכשיו ?

מאד פשוט – אם הגעתם עד כאן אתם כבר מבינים את הרעיון העיקרי שעומד מאחורי הרפואה הסינית שכבר אלפי שנים נחקרת ומשתבחת. יש לכם את המידע לבחור בסוג הרפואה שאתם חושבים שהוא הנכון ביותר עבור התינוק שלכם. אם תרצו יעוץ, כל יעוץ שהוא, אתם מוזמנים להתקשר.

לקביעת טיפול התקשרו אל יוסי לוי: 072-3302204
או השאירו את פרטיכם בסרגל בצד שמאל.

שתף את הפוסט

לתיאום טיפול בדיקור, או פגישת אבחון ראשוני, ללא עלות:

 או השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם

דילוג לתוכן