ממה נובע קוצר נשימה?

קשיי נשימה הם אחד הדברים הכי מפחידים ומעוררי מחשבות מאיימות בגלל הפחד הקיומי של הפסקת נשימה. קוצר נשימה מתבטא בנשימות מהירות ושטחיות לעתים תוך צפצופי נשימה או גוון עור חיוור, שפתיים סגולות ומצוקה. הרבה מצוקה.

מה קוצר נשימה?

קוצר נשימה נגרם מהיצרות של הסמפונות, הצינורות דרכם עובר האוויר שהופכות להיות צרות יותר עקב התכווצות השריר שמרכיב אותן. היצרות הצינורות מאפשרת רק לחלק מהאוויר לעבור ולהגיע אל המקום בריאות בו הגוף יכול לקחת את החמצן ולהשתמש בו. תאי הגוף השונים צריכים חמצן לקיום והעדרו יכול לגרור למותם.

התכווצות השריר וכלי הנשימה יכולה לנבוע מסיבות שונות שאותן חשוב מאד לברר ולאבחן. ברוב המקרים אין מדובר בעניין מסכן חיים אלא בקושי שיכול ליצור פגיעה באיכות החיים, הגבלה בחיי היום יום וליצור נזקים עקיפים במערכות גופניות נוספות. הסיבות להתכווצות השרירים של כלי הנשימה הן רבות אבל  את העיקריות מאפיינים זיהום אוויר קיצוני או חומרים באוויר שגוף האדם מזהה כגורמים מזהמים, אלרגנים שונים או דלקת בחלקים שונים בריאות.

אישה עם קוצר נשימה

איך הדיקור הסיני עוזר לבעיות נשימה?

דיקור סיני מטפל במקור של קוצר הנשימה – האבחון שנעשה מאפשר להבין את המנגנון שגורם לגוף ליצור את ההתכווצות ואת התהליך שהזכרתי למעלה. הבנת המנגנון מאפשרת לזהות את המקומות החלשים במערכת ולחזק אותם באופן ישיר ומדויק – הדיקור הסיני מיועד לחיזוק המדויק הזה.

הדיקור עובד כמו מתג של תאורה בבית – המחט כמו לוחצת על המתג שנמצא במקום אחד אך  הנורה עצמה נמצאת במקום אחר ומופעלת ע"י המתג כמו בשלט רחוק. אנחנו יודעים שיש מערכת של חוטי חשמל שנמצאים בתוך הקירות והם שמחברים את החשמל ומנתקים לפי הפעלת המתג.

נקודות הדיקור הסיני פועלות כך בדיוק – יש מערכת של "חוטי" אנרגיה, כמו חוטי החשמל המוחבאים בקירות, המאפשרים לנקודות הדיקור להפעיל את  אברי המטרה כדי לחזקם ולאפשר לגוף להפטר מקוצר הנשימה.

שתי המערכות העיקריות המעורבות בקוצר נשימה הן הריאות ומערכת העיכול. שתי מערכות אלה הן המגיבות הטובות ביותר לדיקור הסיני ולכן הצלחת הטיפול בדיקור סיני לקוצר נשימה היא כל כך גבוהה.