דיכאון אחרי לידה – לחזור חזקות יותר לשיגרה

דיכאון אחרי לידה - הסבר

לידה היא בדרך כלל אירוע משמח. אלא שהיא גם מציפה פעמים רבות לחצים וחששות. בימים שאחרי הלידה נשים רבות חשות דכדוך שחולף כעבור כמה ימים (עד שבועיים). כאשר הדכדוך לא עובר, הוא יכול להפוך לדיכאון אחרי לידה.

דיכאון אחרי לידה קורה עד שנה אחרי הלידה ובדרך כלל במהלך החודשיים הראשונים אחרי הלידה. דיכאון לאחר לידה לא מחייב הופעת סימנים מקדימים במהלך ההיריון או נטייה דיכאונית במהלך החיים שלפניו.

לפי מחקרים בין 10% ל – 15% מהנשים יחוו במהלך חייהן דיכאון אחרי לידה. גם גברים יכולים לחוות דיכאון אחרי לידה. לעיתים נזהה את הדיכאון רק בדיעבד.

דכאון לאחר לידה מופיע תוך פרק זמן המשתנה מימים עד חודשים לאחר הלידה. לעיתים ייתכן ונזהה את הופעת הדיכאון בדיעבד. הופעת הדיכאון אינה מחייבת סימנים מקדימים במהלך ההיריון או נטייה דיכאונית במהלך החיים לפני.

דיכאון אחרי לידה תסמינים

הגורמים לדיכאון אחרי לידה אינם ברורים דיים. ידוע כן כי במהלך ההיריון עולה רמת הורמוני המין הנשי שעשויה להשפיע על המצב הרגשי. ידוע גם שעם הלידה היא צונחת דרמטית.

סימנים לדיכאון אחרי לידה יכולים לבוא לידי ביטוי בצורות שונות: בכי, ריחוק מהתינוק, עצבנות, חוסר ריכוז, הפרעות בשינה, חוסר תיאבון תחושת אשמה שנובעת מהעובדה שלא חשים שמחה בעקבות הלידה, התקפי חרדה אחרי לידה, מחשבות טורדניות ועוד. מודעות והבנת הסיבות לכך, יכולות לעזור להקל על הדיכאון ולהבין למה הוא קורה.

מהן הסיבות לדיכאון?

סרגל המאמצים שהגוף עובר במהלך ההיריון הוא איטי ומחושב, כך שהשינויים יקבלו את משך הזמן הנדרש לעיכול. האם לעומת זאת מתמודדת עם שינויים פיזיולוגיים לא פשוטים  ובנוסף, מערכת שלמה של מתחים ופחדים וחששות מעתיד לא מוכר. ואז כמובן הלידה שהינה מצד אחד מדהימה וקסומה ומהצד השני, טראומה פיזית לא פשוטה כלל הכוללת לחץ גופני ונפשי הגורר לעיתים איבוד משמעותי של דם ועוד.

ואז המציאות החדשה, שהופכת לחלוטין את עולם ההורים, ומחייבת משאבים רבים מכל המערכת ובמיוחד מהאם החדשה. השילוב של היעדר שינה רציפה יחד עם שעות של תשומת לב, הנקה ודרישות גופניות שיוצאות מאיזון עקב שינויים הורמונלים  – כל אלה עלולים לגרום לאם להגיע למצבי קצה של דיכאון אחרי לידה. מצבי קצה דורשים תגובות קצה.

טיפול בדיכאון ברפואה הסינית

יש נשים שזה השלב בו נפשם רוצה שקט ו"יציאה מהמשחק". זה לא אפשרי ברוב המקרים ולכן יש התכנסות פנימית ורצון למינימום תקשורת חברתית ועצב רב שמלווה תחושות אשמה של אימהות לא לפי התכנון.

לפי מחקרים, דיכאון לאחר לידה מלווה אישה אחת מתוך חמש כך שהעניין מוכר ונפוץ ביותר. הקושי קיים במקומות בו הדיכאון ותחושת ה"אין עתיד" נשארים זמן מה ומקשים על התנהלות רגילה של משפחה ומונעות שגרת חיים. הטיפול בדיכאון ברפואה הקונבנציונלית מתחלק בין טיפול תרופתי לטיפול פסיכולוגי. הטיפול התרופתי הינו טיפול פסיכיאטרי שמצמצם את התגובה הנפשית לקשיים שנוצרים, ואילו הטיפול הפסיכולוגי מצמצם את המאבק בקשיים דרך הבנות רגשיות ורכישת כלים להתמודדות עם מחשבות טורדניות ועוד.

בעוד הטיפול הרפואי המסורתי מציע כלים לצמצם את הקשיים – הרפואה הסינית יודעת לחזק את גופה ונפשה של האם. היכולת רבת השנים והניסיון האדיר של הרפואה הסינית  בחיזוק אחרי תקופות קשות בא כאן לעזרה רפואית ביעילות שאין דומה לה. הטיפול בדיכאון אחרי לידה בעזרת הכלים של הרפואה הסינית אצל מומחים בתחום – מביא לתוצאות מהירות ביותר ומאפשר ליצור איזון ועוצמה שמלווה את המשך החיים לאם ולילד.

דיקור סיני -טיפול טבעי לדיכאון אחרי לידה

הטיפול בדיכאון לאחר לידה ברפואה הקונבנציונלית נחלק לשניים: טיפול תרופתי או פסיכותרפי (שיחות). בעוד הטיפול הרפואי המסורתי מציע כלים לצמצום הקשיים, בין השאר באמצעים תרופתיים, הרפואה הסינית יודעת לחזק את הגוף והנפש של האם כך שתוכל להתמודד איתם בהצלחה בכוחות עצמה.

דיקור סיני לטיפול בדיכאון אחרי לידה מביא לתוצאות מהירות ומאפשר ליצור איזון ועצמה חדשים בגוף האם, שימשיכו ללוות אותה ואת תינוקה גם בהמשך החיים כאימא, בדרך לאימהות עוצמתית, בטוחה וטובה. וכמובן הינו טיפול טבעי לדיכאון בהריון. חוששים שאולי יש לכם דיכאון אחרי לידה? חושבים שאולי אדם יקר לכם סובל מדיכאון לאחר לידה? הפסיקו את הסבל. 

התקשרו אליי ובואו לפגישת אבחון וייעוץ ללא התחייבות.

25 שנות ניסיון

לתאום טיפול, או אבחון ללא עלות

ניתן להשאיר פרטים ואתקשר אליך חזרה

כיצד מתבצע הטיפול

חלק א'

אבחון

האבחון, נעשה לרוב באמצעות שיחה ובדיקת דופק ולשון;
בחירת נקודות הדיקור נעשה בהתאם לאבחון

חלק ב'

טיפול בדיקור סיני

שיטת רפואה המתבססת על דקירת המטופל בסיכות דקות במיוחד במקומות מסוימים בגוף.
הדיקור מסייע בהקלת כאבים, משפר את מערכת החיסון, מסייע בטיפול בבעיות רפואיות בגוף ובנפש

חלק ג'

טיפול בכוסות רוח

טיפול בכוסות רוח הוא סוג של רפואה אלטרנטיבית, בו נוצרת יניקה מקומית על העור באמצעות כוסות מחוממות. הטיפול בכוסות רוח, יעיל במצבי בריאות שונים כמו כאבי שרירים, בעיות נשימה, התקררות ועוד.

0 המלצות (דירוג 4.9)

טיפולים נוספים בדיקור סיני

לתיאום טיפול בדיקור, או פגישת אבחון ראשוני, ללא עלות:

 או השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם

דילוג לתוכן