איך עובד דיקור סיני לילדים

הרפואה הסינית אינה רואה מחלה בלבד, כי אם את המכלול הכולל: אדם, תקופה, סימפטום ומחלה. לפיכך, מטרת הטיפול ברפואה הסינית, היא לאתר את שורש הבעיה ולספק פתרונות לטווח מיידי ולטווח ארוך.

ראשית הטיפול היא ע"י הכרת המטופל ואבחון. לאחר הבנת המצב יערוך המטפל ייעוץ להתאמת סוג הטיפול המתאים ביותר למקור הכאב. ישנם כלים שונים המקובלים לטיפול בילדים: דיקור סיני, יעוץ תזונתי, צמחי מרפא ופעילות גופנית.

יתרונות טיפול בדיקור סיני עבור ילדנו

1. הדיקור הסיני הוא שיטת טיפול הנפוצה ביותר ומטרתה לטפל  במקור הכאב  באופן ממוקד ויעיל. הורים רבים בוחרים בטיפול דיקור לילדים בשל הרצון להימנע ממתן תרופות כדי להתגבר על המחלה וכדי לחזק את המערכת החיסונית לעתיד. זוהי רפואה טבעית שמטרתה לשנות ולהשפיע לטווח הארוך וליצור הרגלים, כבר מהשלבים הראשונים, שילוו את ילדכם לאורך שנים ויעזרו להם לשמור על אורח חיים בריא

מתי מומלץ לפנות למומחה?

טיפול בילדים דורש מומחיות וניסיון.
הילדים הם רכים ולחלקם פחדים רבים משימוש במחטים. למרות שהמחטים דקות מאד, כמעט ולא מורגשות ונשארות בגוף רק לכמה שניות, להבדיל ממבוגרים בהם נשאיר מחטים כ 20 דקות, הרבה ילדים צריכים להתגבר על פחדים היסטוריים מחיסונים ובדיקות דם ומהכאב שזכור משם. מטפל בדיקור סיני עם ניסיון רב בילדים יודע להפוך את המפגש למשהו נעים ועוטף שאיום המחטים נעלם בו.

אך מתבצע הטיפול עצמו?

הדיקור מתבצע ע"י החדרת מחט דקה במיוחד, גמישה, סטרילית וחד פעמית אל הנקודה שמשפיעה על אזור הכאבים.
המחט נשארת בגוף כמה שניות שמספיקות כדי לעורר את כוחות הריפוי שיש בתוך הגוף וכדי לגרום למערכת להתמקד בחיזוק הבריאות. משך הטיפול הוא של כמה דקות והילד מסיים אותו בדרך כלל מחייך ורגוע. (גם ההורים ואני (-:)

למה לצפות מהדיקור ?

דיקור סיני בילדים מגיב ביעילות ובמהירות.
במצבים אקוטיים כמו חום גבוה או שיעול יש ילדים שחווים שינוי במצב הכאב או החולי תוך דקות ויש כאלה שנראה שינוי תוך יממה. במקרים כרוניים כמו אסטמה כרונית או כאבים קבועים הצפי לשינוי הוא תוך מספר מפגשים בודדים. כמטפל מומחה לרפואה סינית ודיקור סיני לילדים בפרט, חשוב לי במהלך הטיפול לשמור על אווירה ביתית, להיות עדין, רגיש וסבלני.

אלמנט הפחד הוא אתגר שצריך להתמודד איתו כדי לגרום לילדים לשתף פעולה ובשביל ירגישו חלק מהטיפול ויחוו מפגשים נעימים.
הרבה ילדים נשארים בקשר לאורך שנים והתחושה שיכולתי לתמוך בהם רפואית ושהייתי חלק מבריאותם, התחושה הזו היא מהמספקות ביותר.