חרדות אצל ילדים

חרדות אצל ילדים היא הפרעה שכיחה, בגילאים שונים. כ – 10 אחוזים מקרב הילדים סובלים מהפרעת חרדה. החרדה מופיעה בדרך כלל אחרי גיל ההתגברות איך יכולה להופיע גם בגילאים צעירים יותר. אנחנו מבדילים בין פחד, שהוא טבעי והוא שלב התפתחותי, לחרדה שמשפיעה על התפקוד. החרדה היא תחושה שמשהו רע עומד לקרות, כאשר במציאות אין כל איום ולא נשקפת סכנה אמיתית. החרדה הופכת להפרעת חרדה ברגע שהיא משתלטת על הילד/ נער, גורמת לו/ לה סבל גופני ונפשי, משתקת ומקשה על תפקודו ביומיום.

סוגי חרדות אצל ילדים

יש סוגים רבים של חרדות: חרדה כללית, חרדה ספציפית, חרדה ממצבים מסוימים, חרדה ממקומות מסוימים, חרדה חברתית ועוד.
החרדה באה לידי ביטוי בצורות שונות. יש שהיא מלווה בסימפטומים חיצוניים שמקשים עלינו, כהורים, לזהות שמדובר בחרדה ולא במחלה פיסית (כאבי בטן, כאבי ראש, בחילות וכיו"ב). פעמים החרדה נובעת מאירוע נקודתי, חרדה פוסט טראומתית, אבל יש גם שהחרדה לא מוסברת ולא נדע לקשור אותה לאירוע מסוים שהתרחש בעבר.

בזמן התקף חרדה החרדה גוברת והילד/ נער חווה פעמים רבות תסמינים פיזיולוגיים (הזעה, דפיקות לב, כאבי בטן וכיו"ב). התקף חרדה הוא בדרך כלל פתאומי. כשהתקף החרדה חולף, ילדים ימנעו מסיטואציות דומות, מחשש שיחוו התקף חרדה נוסף.
כאשר הילד/ ה שלנו סובל מחרדה, כל המשפחה סובלת. אנחנו כהורים מבקשים לעזור לילד/ נער שלנו לצאת מהחרדה, אך פעמים רבות איננו יודעים איך.

שאלות רבות מציפות אותנו:

"איך זה קרה דווקא לילד/ה שלי?"
"למה הוא בחרדה?"
"למה היא לא מתפקדת?"
"איך אני יכול לעזור לו?"

טיפול בחרדות אצל ילדים

דיקור סיני לילדים הוא אחד הטיפולים היעילים לטיפול בחרדה. גוף האדם הוא מכונה מופלאה. כאשר הגוף מותש, הוא מביע את התשישות בדרכים רבות, בהן חרדה. יש קשר בין החלשות המערכת החיסונית להופעת חרדה. הדיקור הסיני אצל ילדים עם חרדה מעניק תמיכה למערכת שעבדה קשה מדי, מחזק את הגוף, מקל על החרדה ודואג לכך שלא יהיה התקף חרדה נוסף בעתיד.

הדיקור לא מטפל רק בסימפטומים. הוא עוזר בחיזוק הגוף ומעניק תמיכה למערכת שעבדה קשה. בעזרת הדיקור הילד מתחזק מתוך הכוחות הנמצאים בתוכו. הגוף לומד להתגבר על החרדה. אנחנו משיבים את הביטחון לילד/ נער שבפעם הבאה שהחרדה תופיע, הוא ידע להשתלט עליה. הגוף מתחזק וחוזר לשלוט בחרדה.

יתרונות הדיקור הסיני לטיפול בחרדות אצל ילדים ובני נוער

הדיקור הסיני נחשב יעיל לטיפול בחרדה אצל ילדים. יש לו יתרונות רבים:

הדיקור לא עושה שימוש בחומרים כימיים/ חיצוניים. הדיקור מסתמך אך ורק על הכוחות הפנימיים של הילד ולא נעזר בתרופות.
בלי תופעות לוואי.
ללא כאבים.
התקף חרדה הוא תוצאה של יציאה מטלטלת מהאיזון הגופני והנפשי שמעידה על התשה מצטברת ומתח של הגוף. דיקור סיני מחזיר את האיזון לגוף, מחזק את הגוף והנפש, מחזיר את השליטה לילד/ נער וכך נותן מענה לחרדה.
הדיקור פותר את החרדה אצל הילדים בטווח המיידי ולאורך זמן.
הדיקור יעיל גם בזמן התקף החרדה עצמו. כדאי להיפגש עם מטפל מומחה בדיקור בילדים סמוך ככול האפשר להתקף החרדה.
כאשר מדובר בדיקור לטיפול בחרדה אצל ילדים חשוב לבצע את הדיקור אצל מטפל מומחה, בעל ניסיון והכשרה בדיקור אצל ילדים שידע לאבחן את הבעיה ולפתור אותה במספר מינימאלי של טיפולים.
במהלך עשרים וחמש שנים בהן אני מטפל ברפואה סינית טיפלתי בילדים ובני נוער רבים שסבלו מהפרעת חרדה. הדיקור היה עבורם משנה חיים. הוא השיב להם את הביטחון העצמי, את השלווה והשליטה על חייהם.

אפשר להתגבר על חרדות אצל ילדים בלי להשתמש בתרופות?

הורים שילדם סובל מחרדה פונים פעמים רבות לעזרת הרפואה הקונבנציונאלית, לתחום הפסיכיאטריה. פסיכיאטרים לילדים ולנוער פעמים רבות ימליצו על שימוש בתרופות מונעות חרדה כאשר מדובר בילדים ומתבגרים וכשהחרדה מקשה על הילד לתפקד בחיי היומיום.

פעמים רבות ההמלצה על שימוש בתרופות נוגדות חרדה תהיה כאשר טיפול פסיכולוגי לחרדה לא הועיל. דיקור סיני לילדים עם חרדה לא עושה שימוש בחומרים כימיים ומתבסס על כוחות הגוף והנפש של הילד/ נער בלבד. אפשר להתגבר על החרדה אצל ילדים ובני נוער בעזרת הדיקור, גם בלי שימוש בתרופות.

הרפואה הסינית מתחקה אחר מנגנון החרדה: התשה של המערכת החיסונית שמביאה להחלשתה שגורמת להופעת החרדה. לכן דיקור סיני לחרדות הינו יעיל. מרגע שאנחנו מבינים את המנגנון, אנחנו יכולים לטפל בבעיה, לחזק את הגוף, להקל על העומס ולשחרר את החרדה. הדיקור הסיני ייחודי ברמת הדיוק שלו. מדקר מומחה ברפואה סינית ידע לבחור את נקודות הדיקור שיסייעו לחזק את הגוף, להחליש את תחושת הפחד והחרדה של הילד/ נער, לתמוך במערכת ההישרדות הגופנית שלו ולהביא לו הרגעה מיידית.

אם גם ילדיכם סובל מחרדה או נדמה לכם שהוא סובל מחרדה ואתם רוצים לשפר את איכות חייו ואיכות חייכם, אתם מוזמנים ליצור איתי קשר ולהגיע לפגישת ייעוץ ואבחון ללא התחייבות. בואו לפתור את המצוקה של ילדיכם ושלכם.