גבר ישן בלילה

למה אנחנו משתעלים באמצע הלילה?

על פי הרפואה הסינית, המערכת הגופנית והנפשית שלנו מורכבת מאיברים פנימיים בודדים הפועלים יחד. קיימות צורות שונות של "יחסי עבודה" בין חלקי האיברים הפנימיים. חלקם צמודים ובעלי השפעה מידית האחד על השני וחלקם מרוחקים והשפעתם האחד על השני אינה מידית.

המערכת הגופנית-נפשית מחלקת כוחות הזנה לפי צרכי האיברים הפנימיים בהתאם לשעות היממה. שעות היממה הן שעון כללי אשר מיעד יותר משאבים לכל איבר פנימי בשעתיים קבועות עם הגיון מאד ברור המעיד על טיב הקשרים בין איברים שונים הקרובים להם, ובינם לבין האיברים הנמצאים בשעות ההפוכות (לדוגמא: 10:00-22:00) ובינם לבין היממה המתחשבת בזריחת השמש ושקיעתה.

האיבר הזוכה ליותר משאבים יפעל במרץ גדול יותר בשעתיים הקבועות שלו, ולשם כך elevated headיתאמץ יותר. לכן אם יש קושי הוא יצוץ בזמן זה. כלי אבחנתי מופלא זה מאפשר למאבחן לבדוק את התאמת השעה הקבועה של הופעת הסימפטום ולקשור את ההבנה לאיבר שזה זמנו. הריאות הן האיבר הראשון בסדר האיברים ברפואה הסינית בשעון היממה והן שפותחות את היום החדש. השעות 03:00-05:00 הן שעות היקיצה של העוסקים ה"כבדים" בלימוד/תרגול/תפילה בדתות ובאמונות השונות ברחבי העולם וברחבי הזמנים.

היום מתחיל בנשימה כמו שחייו של תינוק שזה עתה נולד מתחילים בנשימה. הנשימה פותחת את החללים בבית החזה ומאפשרת להתחיל בשיח עם המציאות – הכנסת אוויר והוצאתו מעוררת את האנרגיה הקדומה והמתעוררת של ההתחלה. כך מתחיל יום עם נשימה- עם מרחב ועם חמצן.

צרו עוד היום קשר עם הקליניקה לקביעת ייעוץ והכוונה – צור קשר.

image

אז למה אנחנו משתעלים בשלוש-חמש לפנות בוקר ועל מה זה מעיד?

בבסיס השתעלות זו עומדת חולשת ריאות. אין זה ברור מאליו כי תפקודן של הריאות יהיה חלש ביחס לשאר האיברים הנמצאים בקשר עימה – השתעלות אחרי כעס תעיד על מעורבותו של כבד, השתעלות אחרי אכילה תעיד על מעורבותה של מערכת העיכול וכו… שיעול לפנות בוקר נוצר באופן מובהק ביותר עקב חולשת הריאות עצמן והוא מצריך את חיזוקן בפרט ואת חיזוק מערכת הנשימה בכללותה.

50466127חשוב להבין שבבסיס חולשת הריאות קיימות סיבות נוספות לחולשה- זה יכול להיות בגלל התחלה קשה של משהו חדש בחיים, ריאות פוגשות את היום החדש זוכרים ? זה יכול להיות עקב תחושה שמישהו חודר ל"מרחב האישי" של הסובל וקצת גורם לתחושת מחנק או שמא פרידה עצובה או אבל עקב אובדן אדם קרוב. למעשה חולשת הריאות יכולה להיגרם עקב כל ענין שהריאות מעורבות בו. כן, גם אחרי שאיפת עשן או מזהמים אחרים. עלינו לעזור לריאות להתנקות ולהתחזק. ניתן לעשות זאת באמצעות תרגילי נשימה שיכולים יכולים לעודד אותן, הקפדה על תזונה מתאימה ועוד.

הרפואה הסינית מאד חזקה בטיפול בריאות בעיקר בזכות יכולתה לשלב את חיזוק הריאות באופן מדויק  בעזרת הגברת  זרימת החומרים המזינים  יחד עם  חיזוק האיברים שתומכים במערכת הנשימה. ממש כמו שרוצים לחזק מישהו שהוא חלק ממערכת, לדוג' ילד מתוך משפחה שרוצים לחזקו בלימודים -מעודדים אותו להשקיע בעצמו, ומאד חשוב בנוסף  לחזק את סביבתו התומכת. לפעמים זה אפילו בלתי אפשרי לחזק אם אין סביבה תומכת. הדיקור הסיני יודע לרתום מערכת שלמה לטובת האיבר החלש ובכך לחזקו ביעילות ומהירות בשביל שבעתיד יהיה עוצמתי יותר.

צרו עוד היום קשר עם הקליניקה לקביעת ייעוץ והכוונה – צור קשר.

שתף את הפוסט

לתיאום טיפול בדיקור, או פגישת אבחון ראשוני, ללא עלות:

 או השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם

דילוג לתוכן