tooth-2874551_640

דיקור סיני לחריקת שיניים, פתרון טבעי לבעיה

PixaBay

דיקור סיני אינו חדש וכבר מזמן הוכיח את יעילותו. הוא קיים כבר למעלה מאלפי שנים ומטפל במצבים של כאבים בגוף, חרדה, שיפור שינה והגברת הבריאות הכללית שלנו. הרבה אנשים שואלים אותנו האם דיקור סיני יכול לעזור במצבים של חריקת שיניים – התשובה היא כן! מחקרים מדעיים שונים מראים שיש שיפור משמעותי אצל מטופלים שסובלים מתופעה זו בלילות ובמאמר הבא נסביר מדוע ואיך זה בדיוק עובד – אז קדימה, בואו נצלול פנימה.

חריקת שיניים Bruxism – היא תופעה לא נעימה, כואבת שעשויה אף להציק לסביבה הקרובה: זה מצב בו יש תזוזה בלתי רצונית של הלסת התחתונה והעליונה והן מתחככות זו בזו. הבעיה בתופעה זו היא בעיקר הנזקים שפעולה זו מביאה – כאבי פנים, כאבי ראש, לסתות ובעיות בשיניים שדורשות בהמשך טיפולים יקרים שכוללים סתימות, כתרים וכו'.

אומנם הרפואה הקונבנציונלית עוד לא הצליחה לגמרי להסביר את מקור התופעה – הרופאים מאמינים כי מקורה אצל מבוגרים קשור בעיקר לגנטיקה, מבנה לסת ומצבים של סטרס, כעס מודחק, חרדה או תסכול. נכון להיום עדיין אין תרופה או טיפול שיכול לטפל בבעיה מלבד סד לילה שהמטרה שלו היא בעיקר להגן על השיניים בזמן השינה ולהפחית את הסיכון בפגיעה ושחיקתן. אז מה אפשר לעשות? וכן, נראה שהפתרון היעיל ביותר הוא מציאת המקור שגורם לכם לחרוק שיניים ושינוי אורח החיים בהתאם. במילים אחרות – להפחית את הסטרס וללמוד להתמודד עם תרגיל הרפיה מיוחדים, או להוציא את הלחץ הזה דרך פעילות גופנית.

דיקור סיני וחריקת שיניים – מה הקשר?

אחד הטיפולים שהוכיחו את יעילותם בחריקת שיניים זה דיקור סיני. לפי הרפואה הסינית, ישנם חמישה מצבים אשר עלולים להוביל לתופעה הלא נעימה, ארבעה מתוכם מתרחשים עקב מה שמכונה "עודף אנרגטי" – מה זה אומר? זה מצב בו איבר או יותר עובדים יותר מדי קשה בגוף שלנו, לרוב מדובר בכבד, בקיבה או בלב. אנשים שסובלים מאותו עודף אנרגטי בגופי לרוב יסבלו מלחץ מסוים, תסכול, היפראקטיביות או אפילו תחרותיות וזאת בגלל אותו איבר שנמצא בחוסר איזון ומוביל לסערות פנימיות (גם אם אתם בטוחים שאתם בסדר, לפעמים אלו דברים שמתרחשים מתחת לפני השטח)

גורם נוסף שעלול להוביל לחריקת שיניים – זה חוסר באנרגיית הצ'י. במצבים הללו המטופל יסבול בנוסף מדפיקות לב מהירות, חיוורון, בעיות שינה וסחרחורות. לרוב, מטופלים שסובלים מבעיה זו, עוצמת החריקה שלהם תהיה קלה יותר לעומת מצב בו הגוף נמצא ב"עודף" אנרגטי.

על פי הרפואה הסינית, ניתן לתקן מצבים אלו באמצעות לחץ על נקודות מסוימות שממקומות על מסלולי האנרגיה ומקשרים לאיברים שסובלים מחוסר האיזון וגורמים לכל הרעש לצאת בלילה. אולי זה יפתיע אותכם – אבל למרות שמדובר בבעיה שנמצאת בחלל הפה – הנקודות בהם מתבצע

הדיקור ממוקמות באזורים אחרים, בין אם בגפיים או בצוואר, המטפל שלכם ידאג להסביר היכן הוא הולך למקם את המחט ומדוע דווקא שם.

טיפול סיני מטפל בשורש הבעיה – שכאמור, בחריקת שיניים אצל מבוגרים זה סטרס. אם אתם סובלים מברוקסיזם ורוצים לעשות שינוי באורח חיים שלכם ולשפר את הרווחה הנפשית והפיזית שלכם – אנחנו ממליצים לכם לקבוע תור!

שתף את הפוסט

לתיאום טיפול בדיקור, או פגישת אבחון ראשוני, ללא עלות:

 או השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם

דילוג לתוכן