Close-up Of A Therapist Hand Giving Cupping Treatment In Spa

טיפול בילדים בעזרת כוסות רוח

שיטת הטיפול בכוסות רוח, הוכחה כיעילה ואפקטיבית במשך מאות ואלפי  שנים במסורות שונות והיא חלק מהטיפול ברפואה הסינית. פעמים רבות יבחר בה המטפל כדי להשיג תוצאות מהירות ויעילות יותר.

טיפול בילדים בעזרת כוסות רוח

מה עושות כוסות הרוח ?

כוסות רוח עשויות לרוב מזכוכית או פלסטיק או במבוק והן מוצמדות לגופו של המטופל ויוצרות וואקום בעזרת חום שגורם לתת לחץ או בעזרת משאבת אוויר. הוואקום שנוצר מחייב את הגוף להניע דם ואנרגיה לכיוונו והנעה זו יש לה יכולות רפואיות מרחיקות לכת.
צריך להבין שכל מקום עם בעיה גופנית הוא מקום בו יש כיווץ וזרימה מוגבלת של אנרגיה ודם ובשעה שהרפואה מחפשת את הדרך להחלמה היא רוצה להזרים לאותו אזור כמות מוגברת של דם כדי שיתחדש ויתגבר על הקושי.

ההבדל בין נחל זורם לבין אזור ביצה, שהנחל מסמל שפע של חיים והביצה מסמלת חולי וסכנת בריאות הוא שבנחל המים זורמים ובביצה הם תקועים וכך גם בגופנו – מקומות של בריאות מאופיינים בזרימה ומקומות של חולי – בתקיעות. כוסות הרוח מעודדות את הגוף להניע את המקומות המכווצים ובכך להגיע לבריאות. הבחירה בטיפול מסוג זה ישיג תוצאות מידיות והקלה של הכאב בתום הטיפול.

טיפול בילדים בעזרת כוסות רוח

באיזה מצבים אפשר להשתמש בכוסות רוח בילדים ?

טיפול על ידי כוסות רוח לילדים מתאים לתופעות כגון: התקררות, הצטננות, שרירים תפוסים, אזורים מתוחים בגוף, בעיות וקשיי נשימה, אסטמה ועוד. במישור הרגשי כוסות הרוח יכולות ליצור רוגע אצל ילד עם הפרעות קשב או התפרצויות זעם או קשיים בשינה.
השימוש בכוסות רוח נעשה לילדים מגיל מסוים ומעלה, לתינוקות הוא פחות מתאים, והוא דורש שיתוף פעולה של הילד.

מה היתרונות בטיפול בכוסות הרוח ?

הייחודיות בטיפולי כוסות רוח לילדים, היא בזמן הטיפול, שנמשך עד שלוש דקות לכל היותר. בנעימות הטיפול, כוסות רוח הן מהדברים שמטופלים מעידים כמרגיעים ביותר ובהשפעה המידית והמשמעותית.

איך מתבצע הטיפול עצמו ?

לפני שמתחילים נכין את הילד לקראת הטיפול, נשקף עבורו את התהליך, מה הוא עלול להרגיש וזאת כדי להפחית פחדים וחששות, שכן  טיפול בילדים מחייב רגישות רבה, לצד מיומנות ומקצועיות בטיפול. הילד ישכב על מיטת הטיפולים, לאחר מכן נעסה את אזור הכאב לפעמים נמרח שמן על גבו עם נרצה להניע את כוסות הרוח ואם נרצה שיעמדו קבועות אז אין צורך. כוסות רוח יונחו  במספר נקודות לצידי עמוד השדרה כדי לעורר הנעתם וחיזוקם. פעולת היניקה שנוצרת היא עדינה וחלשה ולכן אידאלית עבור ילדים. אומנם פעולת היניקה עלולה ליצור אדמומיות קלה אך היא תעלם במהירות. הטיפול הוא נעים, מרגיע וקצר. הילד יחוש רוגע ולפעמים עייפות קלה אחרי הטיפול.

יש תופעות לוואי ?

לטיפול בכוסות רוח וגם דיקור סיני לילדים אין תופעות לוואי. רגישות באזור הכוסות או קצת עייפות בדקות שאחרי הטיפול הן צפויות. צריך להקפיד שלא לחשוף את האזור בו הונחו כוסות הרוח, דרך כלל בגב, לרוח ישירה או במילים אחרות – לא כדאי ללכת לים בלי חולצה כשלוש שעות מסיום הטיפול. סימנים עגולים של הכוסות יכולים להיות לזמן מסוים. זה סימן טוב אם זה קורה.

כוסות רוח הן כלי טיפולי יעיל ונוח. רבים האנשים הזוכרים את הטיפול בכוסות הרוח מבית סבא וסבתא וזאת משום שברוב העדות והמסורות כוסות רוח היו חלק מסט הכלים הרפואיים העממים. אלפי שנים של עבודה בכל העולם מעידים יותר מכל על היכולת הנדירה והחשובה שיש לכלי טיפולי זה. כוסות הרוח מגייסות את כוחות החיזוק והחיסון הפנימיים ולא מסכנות את גוף הילד הצעיר בהוספת חומרים חיצוניים עם תופעות לוואי רפואיות.

לקביעת טיפול התקשרו אל יוסי לוי: 072-3302204
או השאירו את פרטיכם בצד שמאל של המסך

שתף את הפוסט

לתיאום טיפול בדיקור, או פגישת אבחון ראשוני, ללא עלות:

 או השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם

דילוג לתוכן