%d7%a4%d7%95%d7%9c%d7%99%d7%a4%d7%99%d7%9d-%d7%91%d7%90%d7%a3

פוליפים באף – "שקד שלישי"

פוליפ באף, המכונה גם אדנואיד (adenoids) או שקד שלישי, הם חלק ממערכת הלימפה

כמו השקדים המצויים לצידי הלסת, גם תפקידם הוא לעזור לגוף להתמודד עם מחוללי מחלה אותם אנחנו שואפים באוויר ולמנוע מהריאות להיחשף למחלות. תפקידם במערכת החיסון מסתיים עם הבשלתה כי אז לגוף כוחות הגנה אחרים שיודעים לעשות את העבודה הזו. זה קורה בערך עד גיל חמש.

כמו השקדים גם הפוליפ מתנפח כשהוא נאבק במחולל מחלה ובאופן בריא אמור להצטמצם בחזרה עם הרחקת הסכנה מהגוף. התנפחות קבועה היא הבעיה. פוליפ מנופח יכול להפריע בגילאים צעירים וגם בבוגרים.
הפוליפ ממוקם בחיבור האף והלוע והתנפחותו סוגרת חלק מצינור הנשימה כך שהאוויר מתקשה לעבור באופן מלא. הטיפול המוצא על ידי הרפואה המערבית הוא ניתוחי – הורדת הפוליפ. ניתוח הנעשה בהרדמה מלאה
למה זה גורם – השינה היא הראשונה להיפגע, יחד עם נחירות והפסקות נשימה האדם יכול להתעורר מספר פעמים רב בלילה. גודש באזור הזה מוביל גם לדלקות אוזניים, גרון וסינוסים באופן תדיר יותר.

הפרעה בזרימת האוויר גוררת, כאמור, הפרעה בשינה וכך המקום בו האדם אמור להתחזק ולמלא מאגרים – נפגע. הסובל מהגדלת הפוליפ יכול להישמע עם קול של אדם מנוזל ולעיתים אף שמיעתו יכולה להינזק.
האבחון והטיפול בכלים של הרפואה הסינית הוא מאד יעיל – התנפחות קבועה של הפוליפ, כמו התנפחות של השקדים הנוספים, הוא מצב של חולשת מערכת החיסון  במקום לעבוד באופן יעיל רק כשצריך – המערכת תפוחה באופן מפריע וגם לא עושה עבודתה כראוי. מבחינה טיפולית נחזק את המערכת החיסונית ואת הריאות כדי שיקטינו את הפוליפ עד שיעלם. במקביל נקדיש תשומת לב טיפולית לסימנים הנלווים.

הרבה הורים רוצים להימנע מניתוח של הילד והעזרה המהירה והיעילה של הרפואה הסינית מעודדת יותר ויותר אנשים לכיוון הזה.
פוליפ באף הוא נושא נפוץ בקליניקה והטיפול בדיקור, בתזונה ובצמחי מרפא מראה שינויים מהירים ויעילים.

שתף את הפוסט

לתיאום טיפול בדיקור, או פגישת אבחון ראשוני, ללא עלות:

 או השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם

דילוג לתוכן