סטרס נפשי

סטרס נפשי – ניתן לטפל

מה זה סטרס?

כולנו חווים לחצים באופן יומיומי. (מתח) איננו מחלה. הוא תגובה טבעית של הגוף. stress במהלך ה'סטרס' הגוף מפריש הורמונים שמעוררים את מערכת העצבים הסימפתטית. האדם חווה דפיקות לב מהירות, הנשימה נעשית מהירה יותר וזרימת הדם לגפיים מוגברת על חשבון איברים פנימיים.

המערכת הגופנית/ נפשית שלנו נסמכת על איזון עדין. היא מתוכננת לעבוד על תדר מסוים של מאמץ ומתח בריאים. בדיוק כמו במנוע של רכב, יש פעמים שצריך ללחוץ על הדוושה, להגביר את הגז, להאיץ ושוב להרגיע. הגוף שלנו, כמו הרכב, יודע להתאים עצמו, לצאת מאיזון ולחזור למצב רגיעה.

סטרס/ מתח הופך להיות מזיק כאשר הוא נמשך לאורך זמן וברמה גבוהה מדי. יותר ויותר מחקרים מעידים על הסטרס כמקור להרבה בעיות רפואיות, גופניות ונפשיות. הסטרס מעיד על חוסר איזון בגוף. הוא פוגע באיכות החיים שלנו, מחליש את המערכת החיסונית וחושף אותנו למחלות.

סטרס יכול לנבוע מגורמים שונים: עומס, קשיים כלכליים, קשיים בזוגיות וכיו"ב. אדם ב'סטרס' מתקשה לתפקד.

דיקור סיני ודיכאון אחרי לידה

מהם הסימנים לסטרס?

סימנים לכך שהסטרס נוכח בחיינו לאורך זמן ובמידה רבה מדי

  • כאבי ראש
  •  בעיות במערכת העיכול
  •  בעיות לב
  •  דיכאון וחרדה
  •  שינויים קיצוניים במשקל
  •  בעיות שינה (חוסר שינה או שינה מרובה מדי)
  •  בעיות עור
  •  בעיות פוריות/ קושי בכניסה להיריון
  •  חוסר ריכוז
  •  מערכת חיסון חלשה

מה אפשר לעשות שהחיים הם כלכך מלחיצים ומעוררי פחד?

במישור הטיפולי אפשר להיעזר בכל סוגי הטיפול שמחזקים ותומכים בגוף ובנפש. מתח ולחץ לאורך זמן מייצרים התשה ומעגל חוזר של חולשה, מאמץ לצאת ממנה,  התשה ועוד פעם חולשה. התערבות טיפולית צריכה לשבור את המעגל הזה. שיטות טיפול שונות ברפואה המשלימה יודעות לספק את החיזוק המרגיע הראשוני. רפלקסולוגיה, שיאצו, טווינא ודיקור סיני.

דרכים טבעיות להורדת הסטרס

באופן כללי כדאי לייצר פרקי זמן בהם אנחנו עוסקים בדברים אחרים שאינם ה"חיים הלחוצים". את הזמנים האלה כדאי להתחיל בפרקי זמן של דקות ולהעלות את המשך שלהם. כל עיסוק שדורש את מחשבתנו לפרק זמן הוא טוב. מדיטציה, פעילות גופנית, תחביב מסוים, כל משחק למשל  כדורגל בפועל או בצפייה,  משחק עם הילד, נגינה, קריאה, סרט  ועוד.

פעולות המסייעות לנו להתנתק מהשוטף המלחיץ מאפשרות לגוף/נפש לקבל הזנת אוויר אחרת עם נשימה מסוג אחר ורוגע. רגעים אלה של ניתוק מזינים את המערכת בכוחות מחודשים ומאפשרים לה התמודדות ממקום עצמתי יותר. טיפול והשקטת מתח ולחץ הם מסוג הדברים החשובים ביותר למען בריאות האדם. והם אפשריים .

דיקור סיני לטיפול בסטרס

מתח ולחץ מייצרים התשה של הגוף ומעגל חוזר של התשה, הפעלת מאמץ בניסיון להיחלץ ממנה, חולשה ושוב התשה. דיקור סיני לסטרס עוזר לשבור את המעגל, לחזק את הגוף, להזין אליו כוחות חדשים ולהחזיר לו את האיזון הראשוני.

בשיחת הייעוץ נגלה גם איך להפיג את הלחץ ולהקל על הגוף ולהרגיע: בעזרת תזונה נכונה, שינוי אורחות חיים ועוד, איך לאזן את הגוף שלנו מחדש ולצאת מהלחץ. אם גם אתם מתקשים להתמודד עם הסטרס ורוצים לצאת מהלחץ, צרו קשר ובואו לפגישת הכרות וייעוץ.

שתף את הפוסט

לתיאום טיפול בדיקור, או פגישת אבחון ראשוני, ללא עלות:

 או השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם

דילוג לתוכן