בלט דיסק – טיפול מיידי להפסקת הכאבים

מהו בלט דיסק?

עמוד השדרה שלנו מורכב מחוליות הנמצאות זו על גבי זו שבמרכזן יש חור שדרכו עובר חוט השדרה מהמוח ועד החוליה התחתונה ביותר. חוט השדרה הוא הצינור הראשי דרכו מעצבב המוח את האיברים ולשם כך יוצא עצב מעמוד השדרה ומעצבב את האיברים בגובה שלו. (פציעות של טרואמה ששברות  את עמוד השידרה וחותכות את חוט השדרה גורמות לשיתוק ממקום הפגיעה ומטה.)

החוליות הינן עצמות המונחות זו על גבי זו וכדי לאפשר תנועתיות בצורה של סיבוב לצדדים או יצירה של כיפוף קדימה ואחורה , ישנו דיסק במרווח הבין חולייתי. בעיה נפוצה אצל אנשים, שהדיסק הפנימי יוצא החוצה, וזה נקרא בלט דיסק. בכל המרווחים הבין-חולייתיים. הדיסק הינו רקמה סגורה צמיגית שמטרתה הנוספת היא למנוע חיכוך בין העצמות המרכיבות את עמוד השדרה, החוליות. 

המבנה הפשוט של שרשרת המורכבת מחוליה-דיסק-חוליה-דיסק הוא רק לכאורה פשוט, למעשה עמוד השדרה הוא הבסיס שמחזיק את גופנו עומד ופועל, הוא שמאפשר לנו להתכופף ולהתיישר, להרים דברים בשתי הידיים, הוא שמאפשר לנו להחזיק משהו ביד אחת ולהמשיך ללכת ישר ועוד. למעשה עמוד השדרה הוא "עמוד השדרה" של גופנו. ואולי בגלל חשיבותו העצומה הוא כל כך פגיע וכל כך הרבה אנשים סובלים מבעיות הקשורות בו.

בלט דיסק מותני

 עמוד השדרה בנוי כך שחלקים שונים שלו יוכלו לענות על דרישות שונות של הגוף. החלק המותני של עמוד השדרה, מה שמכונה גב תחתון, בנוי מחוליות גדולות בעלות יכולת תנועה מוגבלת.

צורתו של עמוד השדרה נוצרה כך שרוב משקל הגוף נתמך על ידי הגב התחתון ולכן בלט דיסק מותני הוא אחת התופעות הנפוצות בקליניקה. בנוסף, הוא יוצר לחץ על מערכת העצבים היוצאת מהגב התחתון ומעצבבת את הישבן, המפשעה, הירך, הברך, השוק וכף הרגל או במילים אחרות, את הכאבים, הירדמות, דקירות או תחושת שריפה בעקבות הלחץ אפשר להרגיש בכל במקומות שציינתי.

בלט מותני דומה לבלט צווארי ויכול להיות בעמוד השדרה בלי שנרגיש סבל כלשהו ולמעשה המטרה הטיפולית העיקרית היא לאפשר חיים ללא הגבלת סבל כלשהי.

בלט דיסק צווארי

עמוד השדרה הצווארי בנוי מחוליות קטנות יותר בגודלן והן מאפשרות תנועה נרחבת יותר. סטרס ולחץ, מה שנקרא "חיים", נוטים ליצור עומס בגב העליון ואם נצרף לזה יציבה שאינה זקופה  (מי אמר שעות רבות מול מסכים ?) הרי לנו הסיבות הנפוצות ביותר ליצירתו.

בלט דיסק צווארי לוחץ על מערכת העצבים היוצאת מהגב העליון/צוואר ולכן משפיע על הכתפיים, ידיים עורף וראש. גם כאן תחושות של כאב, הרדמות, דקירות, שריפה יכולות להיווצר מעומס זה. אצל אנשים רבים, יותר נשים על פי מחקרים, נוצרים כאבי ראש ומיגרנות שסיבתן היא יציאה של הדיסק מהחוליה.

מה הגורמים לבלט דיסק?

יציבה לא מודעות שגויה – תנועה שאינה מאוזנת לאורך זמן כמו הרמת ילדים רק בצד אחד שיוצרת עומס שאינו מאוזן וגורמת להחלשת המערכת.

מאמץ חריג – הרמת משקל גבוה במיוחד ובזווית שאינה מאפשרת לגוף התמודדות תקינה.

גנטיקה – מבנה שלדי של רגישות גבוהה בעמוד השדרה.

תזונה ואורח חיים – צריכה חלקית של שתיה, עישון ותזונה לא מאוזנת גורמים לאורך זמן לפגיעה והחלשת הדיסק.

מתח ולחץ – גורמים לאזורים להיות מכווצים לשרירים להיחלש עד כדי שינוי צורת עמוד השדרה.

טיפול בדיקור סיני

הדיקור הסיני הוא הטיפול הנחקר ביותר המסייע להפחתת הכאבים ושיקום הגב.

ב 17/9/19 פרסם מנהל התרופות והמזון בארה"ב (FDA) הנחיה הקוראת להפנות את הסובלים מכאבי גב לטיפול בדיקור סיני לפני התחלת הטיפול התרופתי.

נעילה שרירית, סוג של כיווץ שרירים,  מלווה את בליטת הדיסק והיא שלא מאפשרת לגוף לחדש ולחזק את המקום כדי לעצור את הכאבים ויתר הביטויים הלא נעימים. נעילה שרירית זו מייצרת דלקת באזור והכאבים הם סימן שהגוף נכשל בשיקום האזור והוא צריך עזרה.

החוזקה שמייחדת את הדיקור הסיני מבין שיטות הטיפול השונות  היא יכולת החיזוק. היכולת  לגרום לגוף להזרים למקום הפגוע כמות  מוגברת של דם ויכולות חיסון ועל ידי כך לגרום לכאבים לשכוך, לדלקת להיעלם ולשרירים החלשים – להירפא.

הטיפול כולל שימוש במחטים ובכוסות רוח כדי להשפיע באופן מקומי על הדלקת ובאופן כללי על המערך הגופני וזאת כדי ליצור את ההשפעה המהירה ביותר בזמן הקצר ביותר. ההקלה בכאב אקוטי היא בדרך כלל מיידית וסידרת המפגשים הכללית בבלט דיסק היא קצרה.

שאלות ותשובות

בלט דיסק הינו מצב של יציאה חלקית של הדיסק ממקומו וגם יוצר לחץ על מערכת העצבים. בלט אינו יוצר קריעה של מעטפת הדיסק. פריצת דיסק הינה מצב בו נקרעת מעטפת הדיסק ולכן הוא נחשב למצב חמור יותר. בלט דיסק לא מחייב תחושת כאב ורוב האנשים הבוגרים חיים את חייהם איתו מבלי לשים לב.

בלט דיסק אינו שלב מוקדם של פריצת דיסק. יש אנשים שיחיו את כל חייהם עם בלט דיסק וללא החמרה כמו שיש אנשים אצלם תופיע פריצת דיסק ללא סבל מוקדם של בלט דיסק.

הטיפול בדיקור סיני מרגיע את הכאבים תוך כדי חיזוק המערכת השרירית ואימון האזור לתנועה חלקה ויציבה ולכן כשהמקום מתחזק לא תחזור אליו תחושת הכאב.

25 שנות ניסיון

לתאום טיפול, או אבחון ללא עלות

ניתן להשאיר פרטים ואתקשר אליך חזרה

כיצד מתבצע הטיפול

חלק א'

אבחון

האבחון, נעשה לרוב באמצעות שיחה ובדיקת דופק ולשון;
בחירת נקודות הדיקור נעשה בהתאם לאבחון

חלק ב'

טיפול בדיקור סיני

שיטת רפואה המתבססת על דקירת המטופל בסיכות דקות במיוחד במקומות מסוימים בגוף.
הדיקור מסייע בהקלת כאבים, משפר את מערכת החיסון, מסייע בטיפול בבעיות רפואיות בגוף ובנפש

חלק ג'

טיפול בכוסות רוח

טיפול בכוסות רוח הוא סוג של רפואה אלטרנטיבית, בו נוצרת יניקה מקומית על העור באמצעות כוסות מחוממות. הטיפול בכוסות רוח, יעיל במצבי בריאות שונים כמו כאבי שרירים, בעיות נשימה, התקררות ועוד.

0 המלצות (דירוג 4.9)

טיפולים נוספים בדיקור סיני

לתיאום טיפול בדיקור, או פגישת אבחון ראשוני, ללא עלות:

 או השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם

דילוג לתוכן