דיקור סיני לכאבי גב

מענה אפקטיבי, יעיל וראוי לכאב הגב. כאבים בגב הם מהגורמים השכיחים ביותר ליצירת מגבלת תנועה ותפקוד אצל אנשים בריאים ולפגיעה באיכות החיים. ההערכה היא שכ – 80% מכלל האוכלוסייה הבוגרת יסבלו במהלך חייהם מכאבים בגב. דיקור סיני לכאבי גב הוא הטיפול הנחקר ביותר המסייע להפחתת הכאבים ושיקום הגב

דיקור סיני לכאבי גב מתאים לכאב כרוני, לכאב פתאומי-אקוטי, להקלה על הכאבים ולהחזרת הגוף למצב מאוזן ותקין. דיקור סיני לכאבי גב מביא להקלה מיידית בכאבים

הגב שלנו – מה אנחנו יודעים עליו?

הבנת האנטומיה של הגב חשובה להבנת דרכי הטיפול בו, בכלל זה דיקור סיני לכאבי גב. אנחנו מצפים מהגב שלנו שיהיה חזק וגמיש. מדובר בחלק של מרכז הגוף בו עובר עמוד השדרה. הוא מתחיל בעצם העצה ומסתיים בעורף, תומך בראש ובאחורי הגוף ומעניק לנו גמישות ויכולת תנועה.

עמוד השידרה בנוי מעצמות ("חוליות") שעומדות זו על זו. החוליות תומכות בחלק ממשקל גופנו בחלק השני תומכים השרירים. בין חוליה לחוליה יש "דיסק", רקמה סחוסית שמרפדת את החוליות, מונעת חיכוך, בולמת זעזועים ומאפשרת גמישות.

בתעלה במרכז החוליות עובר חוט השדרה, ממנו יוצאות שלוחות עצבים שמקשרות בין המוח לשאר הגוף.

בגב יש עצמות, עצבים, שרירים, רצועות וגידים וכולם יכולים להיות מקור לכאב. כאבי הגב מופיעים בגב העליון, האמצעי או התחתון. שכיחים במיוחד כאבים בגב התחתון. רבים באים לעשות דיקור סיני לכאבי גב אחרי שנואשו ממציאת טיפול הולם לבעיה ברפואה המערבית. דיקור סיני לכאבי גב נותן מענה לכאבים במינימום זמן, ומקל ומסייע בשיקום האזור לאורך זמן. בנוסף, דיקור סיני לכאבי גב מאפשר חיים ללא כאבים.

הגב כואב לי – מה הסיבה?

כמה פעמים שמעתם את עצמכם, או מי מיקירכם מתלונן:

"נתפס לי הגב", "אני לא יכולה לזוז", "אני לא מצליח לעמוד ישר".

כאבים בגב הם אחת התלונות השכיחות של בני אדם בחברה המערבית והסיבה השנייה בשכיחותה להיעדרות של אנשים מהעבודה. מטופלות ומטופלים שעושים דיקור סיני לכאבי גב באים לקליניקה אחרי שהם סובלים מכאבים ממושכים, ולחילופין מהתפרצות כאב פתאומית בגבם. הסיבה לכאבים ברוב המקרים היא לחץ על הדיסק בעקבות שינוי מיקום של החוליות, מתח שמצטבר סביב חוליות מסוימות ומשפיע הן מקומית והן דרך המערכת העצבית באזור.

דיקור סיני לכאבי גב מטפל בהפחתת הכאב ובשיקום של האזור הצריך שיקום. דיקור סיני לכאבי גב לא רק משכך את הכאב. הוא גם מאתר ומטפל בשורש הבעיה ממנה הכאב נובע

בין הגורמים ללחץ על הדיסק:

• יציבה או ישיבה לא נכונה לאורך זמן (מול מסך על כיסא בגובה שאינו מתאים וכדו').
  • עומס כתוצאה מהרמה או הזזה של משאות כבדים בצורה לא נכונה.
  • העדר תנועה וגם ההפך, פעילות ספורטיבית אינטנסיבית מדי.
  • מתח ולחץ נפשי לאורך זמן.
  • חבלה, מכה, פגיעה פיסית אחרת.
  • תנועה לא נכונה במהלך פעילות.
  • עודף משקל שמפעיל לחץ.
  • גנטיקה שממנה מושפעים מבנה השלד ועמוד השדרה.
  • תהליכים דלקתיים, תהליכים ניווניים, מחלות אוטואימוניות, זיהומים וגידולים.

בלט ופריצת דיסק

שינוי במבנה האנטומי של אחד או יותר מהדיסקים שבין חוליות עמוד השדרה גורם לבלט ולחילופין לפריצת דיסק.

הדיסק עשוי רקמה צמיגית סגורה, רך מבפנים ומוקף טבעת עשוית סיבים מבחוץ. יציאה ובליטה חלקית שלו החוצה ממקומו והלחץ שהתהליך הזה יוצר על מערכת העצבים נקראת בלט דיסק. כשכול המעטפת נקרעת מתרחשת פריצת דיסק.

גורמי סיכון להתפתחות בלט/ פריצת דיסק:

• יציבה לא נכונה לאורך זמן.
  • מאמץ חריג והרמת משאות כבדים בצורה לא נכונה.
  • גנטיקה.
  • אורח חיים לא מאוזן לאורך זמן שגורם לפגיעה והחלשת הדיסק.
  • מתח ולחץ.

בלט דיסק מותני יוצר לחץ על מערכת העצבים היוצאת מהגב התחתון ומעצבבת את הישבן, המפשעה, הירך, הברך, השוק וכף הרגל.

בלט צווארי לוחץ על מערכת העצבים היוצאת מהגב העליון או הצוואר ומשפיע על הכתפיים, הידיים, העורף והראש.

בלט או פריצת דיסק יכולים לגרום לכאבים קשים וההפך, יש שלא מרגישים בהם כלל.

דיקור סיני לכאבי גב מרגיע את הכאבים תוך חיזוק המערכת השרירית ואימון האזור לתנועה חלקה ויציבה, כדי למנוע חזרת הכאב בעתיד.

דיקור סיני לכאבי גב – איך זה עובד?

הרפואה הסינית מבוססת על דיקור של המטופל (אקופונקטורה) במחטים חד פעמיות, דקות במיוחד, בנקודות מסוימות על פני הגוף. אלה הן "נקודות הדיקור". נקודות הדיקור פרושות כמו רשת רחבה לאורך מסלולי אנרגיה בגוף המכונים "מרידיאנים". ניסיון של אלפי שנים לימד את הרפואה הסינית מה השפעת נקודות הדיקור על טיפול בכאבים, בכלל זה דיקור סיני לכאבי גב. מדענים סבורים שהמחטים בנקודות הדיקור מעוררות את מערכת העצבים לשחרר כימיקלים במקומות שונים והם שמקלים על הכאב.

עם הגעת המטופל למרפאה נעשה  אבחון באמצעות שיחה, בדיקה גופנית ובדיקת דופק ולשון. נברר עם המטופל אם מדובר בכאב עמום, חד, כאב מתמשך, כאב שמופיע רק בתנועה, כזה שמקרין לאזורים נוספים בגוף ועוד.

בחירת נקודות הדיקור תעשה בהתאם לאבחון. פעמים רבות הדקירה תהיה בנקודות רחוקות ממקור הכאב (כלל לא נדקור את הגב!) ורק לעיתים גם בנקודות מקומיות.

דיקור סיני לכאבי גב כולל בשלב ראשון הקלה ושיכוך הכאב. בהמשך דיקור סיני לכאבי גב מטפל במקור הבעיה שגרמה לכאב. בין טיפול לטיפול הגב מתחזק. השלב האחרון הוא אימוץ הרגלים חדשים ושמירה על כך שהגב שלנו יהיה בריא.

דיקור סיני לכאבי גב

דיקור סיני לכאבי גב וכוסות רוח

דיקור סיני לכאבי גב כולל, נוסף על השימוש במחטים, גם שימוש בכוסות רוח, הטיפול העתיק ביותר לשחרור כאבים כאלה. השילוב בין כוסות רוח ובין דיקור סיני לכאבי גב מעצים את מידת ההשפעה של הטיפול לאורך זמן.

טיפול בכוסות רוח כולל הנחת כוסות במקומות שונים על שרירי הגב, תוך יצירת וואקום חזק. כתוצאה מהוואקום נוצרת יניקה מקומית של העור שמחייבת את הגוף ליצור תנועה חזקה של דם, אנרגיה חדשה.

השימוש בכוסות רוח משאיר לעיתים סימנים על פני העור. הסימנים עוברים כעבור כמה ימים. ההקלה בכאב, היא המתנה האמיתית.

יתרונות דיקור סיני לכאבי גב

דיקור סיני לכאבי גב הוא בעל יתרונות רבים ביחס לטיפולים אחרים בכאב.

• מדובר בטיפול טבעי ללא חומרים חיצוניים.
  • דיקור סיני לכאבי גב הוא בעל השפעה מהירה ביותר בזמן הקצר ביותר.
  • ההקלה בכאב אקוטי כתוצאה של דיקור סיני לכאבי גב בדרך כלל מיידית.
  • בגלל שמדובר בטיפול טבעי, דיקור סיני לכאבי גב מתאים גם לנשים בהריון
  • הגוף לומד להתגבר על הכאב.
  • דיקור סיני לכאבי גב מטפל במקור הבעיה כך שלא תחזור ולא רק בסימפטומים.

דיקור סיני לכאבי גב, טיפול תרופתי או זריקות?

דיקור סיני לכאבי גב נחשב היום לאחד האמצעים היעילים ביותר לטיפול בכאבים בגב. המענה של הרפואה הקונבנציונאלית להקלה על כאבים בגב כולל כדורים אנטי דלקתיים ומשככי כאבים, סטרואידים, זריקות ובמקרים חמורים התערבות כירורגית (ניתוח). תרופות וזריקות מעניקות טיפול נקודתי בכאב ולא מטפלות במקור שלו. דיקור סיני לכאבי גב לעומת זאת, לא רק מקל על הכאב, הוא גם מטפל במקור הבעיה.

בספטמבר 2019 פרסם מנהל התרופות והמזון האמריקאי (ה FDA) הנחיה שקוראת לרופאי משפחה להפנות את הסובלים מכאבים בגב אל דיקור סיני לכאבי גב לפני התחלת טיפול תרופתי.

גם אתם סובלים מכאבים בגב? יש לכם שאלות? התייעצו איתי.