impotence

אין אונות ושפיכה מוקדמת

אין אונות – הגדרה רפואית

מיניות וכל הקשור בה הוא מהנושאים הרגישים והחשובים ביותר בחיינו. נושא המיניות אצל הגבר מורכב משני נושאים עיקריים –

  1. איכות הזרע וכמותו.
  2. בעיות שונות בתפקוד המיני כמו אין אונות , אימפוטנציה, שפיכה מוקדמת ועוד.

המאמר הזה מתמקד בנושא השני. אין אונות, Impotence, מוגדרת כחוסר יכולת לזקפה או קושי בהחזקת זקפה במהלך קיום יחסי מין. חלק מהגברים סובלים מתופעה שמתלווה לכך – שפיכה מוקדמת.  הבעיה מתפתחת מקשיים ראשוניים של זיקפה וככל שעובר הזמן היא מתעצמת ומכילה סימפטומים שמתווספים למצב. בעבר חשבו במדע הרפואה שהבסיס לאין אונות הוא רגשי בעיקרו ורק בעשורים האחרונים החלו לשייך בעיות גופניות כסיבה העיקרית. כיום מניחים שרק כ 20% מהסובלים מאין אונות זה ממקור רגשי.

סיבות גופניות לאין אונות 

זקפת איבר המין היא תהליך של הצטברות דם בתוך איבר המין שגורמת להקשחתו. לשם כך המערכת הגופנית צריכה שיהיה לה תפקוד תקין של המערך הנוירולוגי שצריך ל"דווח" למערכת על הצורך בהנעת דם לשם זקפה, היא צריכה שיהיה לה מספיק דם כדי להניע לכיוון איבר המין, שיהיו לה כלי דם ללא חסימות כדי לאפשר לדם להגיע, תפקוד תקין של הורידים כדי שיוכלו ל"כלוא" את הדם המצטבר באיבר המין לאורך זמן. כישלון בתפקוד בריא של כל אחת מהחזיתות המוזכרות יכול לגרום לאין אונות אך יעיד גם על בעיה גופנית בעלת השלכות נוספות. (אותן כדי לבדוק אצל רופא המשפחה)

אפשרויות טיפול ברפואה המערבית

אבחנה יסודית היא משמעותית מאד כדי לדעת איזה תחום גורם לאין אונות. כמו שהוזכר, התחומים הנוגעים לכלי הדם, לעצבים, למערך ההורמונלי או  לרקע רגשי הם העיקריים ולכל אחד מהם אפשרות לטיפול תרופתי מתאים. שימוש תרופתי מדוייק לטיפול בבעיה עצמה כמו לקיחת כדורי ויאגרה, כדאי לשימוש רק אחרי אבחון והשמטת הסיבות הרפואיות העמוקות. ניתוח להשתלת תותב מתנפח או קשיח למחצה או קשיח באופן קבוע – לא נעשה באופן נפוץ והוא שכיח יותר בעקבות פגיעה טראומתית באיבר המין עצמו.

אין אונות לפי הרפואה הסינית

ההבנה הכוללת של תפקוד איבר המין כדי ליצור זקפה דורשת בעיני הרפואה הסינית מעורבות של מערך איברים שלם. ניהול ייצור הדם בגוף הוא באחריות איבר הלב ככה שחולשה שלא יכולה להשפיע. איבר הכבד אחראי בגוף להנעת הדם ולכלי הדם – אם הכבד אינו מאוזן – הדם יתקשה להגיע במהרה ולהשאיר את האיבר בזקפה. הטחול אחראי על ייצור אנרגיה שגם לה חלק בתנועת הדם בגוף. וכמובן הכליות שאחראיות באופן ישיר על מערכת הרביה ולכן גם על תקינות הפעולה של איבר המין. 

כמו שאצל האישה כל האיברים הפנימיים קשורים לתפקוד תקין של המערכת הנקראת "רחם",(יופיה של השפה העברית מתגלה כאן כשמבינים שמדובר על אותיות  רמ"ח מלשון רמ"ח איברים)  גם אצל הגבר מדובר על מערכת שבשביל תקינותה צריכים לעבוד יחדיו כוחות שונים.

איך מתבצע הטיפול ברפואה הסינית

האבחון המדויק הוא קריטי גם בטיפול הרפואי הסיני וגם כאן זה מאותן סיבות – המקור של אין אונות יכול להיות באיברים שונים ואבחנה המדויקת תאפשר טיפול מדוייק ויעיל. יכולת ההשפעה המהירה על האיברים השונים הגורמים לאין אונות הופכת את הטיפול ברפואה סינית ליעיל ביותר. הטיפול בדיקור מאפשר לגוף לעשות את הריפוי וההתחזקות מעצמו, עם כוחותיו הפנימיים שלו ובכך להפוך ליציב ובטוח. שינוי אורחות החיים, במידה ויש צורך יעשה גם כן בהמלצת המטפל – לכל אחד מתאים אורח חיים מדוייק בו יוכל להיות מאוזן וחזק.

למה לצפות בטיפול

אחרי שנעשה האבחון, תבנה תוכנית הטיפול – התוכנית צריכה לגעת באופן בו יתחזק מקור הבעיה והיא צריכה לכלול לוח זמנים לריפוי. הסיבות השונות שיכולות לגרום לאין אונות הן הסיבה שאין תוכנית אחת או לוח זמנים אחיד לריפוי – כל סיבה לוקח לה זמן שיקום שונה. כך גם לכל אדם. הרפואה הסינית יודעת להבטיח את הטיפול המהיר והיעיל כדי להחזיר את התפקוד במלואו.

 

שתף את הפוסט

לתיאום טיפול בדיקור, או פגישת אבחון ראשוני, ללא עלות:

 או השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם

דילוג לתוכן