רפואה סינית לטיפול בחרדה

טיפול בחרדה באמצעות הרפואה הסינית

הייחודיות ברפואה הסינית הינה לא רק בטיפול כאבים פיזים כגון: מחלות כרוניות, דלקות, שרירים תפוסים או מגרנות כי גם נוגעת בנפשו של האדם. הרפואה הסינית מחברת בין בריאות הגוף לבריאות הנפש מתוך אמונה כי כאשר הנפש פגועה, היא משפיעה על הפן הפיזי והפוך.

חרדה הינה תופעה נפשית, שכיחה אשר פוגעת באופן ישיר באיכות החיים. בהיבט הפיזי יופיעו סממנים כגון: כאבים בחזה, נשימה מואצת, הזעה בכפות הידיים, שלשולים או עצירות, לחץ דם גבוה, דופק עולה, סחרחורות, כאבים בגוף ולעיתים אף תחושה של שיתוק, האצה של הדופק, כיווץ השרירים. בהיבט הנפשי: קושי בריכוז, תחושת מתח כללית, רגישות לסביבה, קשיים בתפקוד היום יומי ועוד.

חרדה בראי הרפואה הסינית

מתח וחרדה גורמים לחסימות אנרגיה בגוף. על פי הרפואה הסינית, החרדה נוצרת בשל חוסר איזון באיברים אשר בגופנו. כלומר, בעיה בנפש מקושרת לאיבר בגוף האחראי עליה. חרדה למשל מקושרת לכליות, לכבד, לב.

זיהוי החרדה על ידי מטפל ברפואה הסינית יעשה על ידי תשאול, אבחון דופק, בדיקת לשון. הטיפול בחרדה יכול להיות במספר דרכים: צמחי מרפא, דיקור סיני, כוסות רוח, תזונה, הנחיות והכנה לאורח חיים בריא ועוד.

מהו הטיפול המתאים?

כאשר אנחנו בחרדה, הצ'י, האנרגיה של הגוף נפגעת ולכן המטפל חייב לזהות את נקודת המקור, לשחרר את הצ'י וכך לזרז את הריפוי הטבעי של הגוף.

המטרה המרכזית בטיפול היא לחזק ולאזן את הגוף,לספק אנרגיה זמינה כדי לאפשר לגוף להתחזק ולהתמודד עם הסימפטומים.

כאשר אנחנו מטפלים בחרדה, אנחנו רוצים להרגיע את הגוף, לשחרר את התקיעות. אחת הדרכים היא באמצעות דיקור סיני אשר מטפל בבעיה לעומקה- הוא מטפל בקושי הפיזי: דפיקות הלב, החולשה, הרפיית השרירים, כאבי הצוואר. דיקור סיני מטפל גם בצד הנפשי, משחרר אנדרופינים שעוזר לשיפור מצב הרוח. בנוסף לאחר הטיפול ירגיש המטופל נינוח ושליו, רמת החרדה תרד ואיכות החיים תעלה.