%d7%a8%d7%a4%d7%95%d7%90%d7%94-%d7%a1%d7%99%d7%a0%d7%99%d7%aa

רפואה סינית ורפואת ילדים

הרפואה הסינית רואה את האדם כמייצג של העולם הסובב ולכן הוא תואם להתרחשויות הכלליות

העונה המתאימה לשלב הילדות, במסלול האנושי, היא עונת האביב בה פועלים מספר ערוצים מקבילים: פריחה מהירה אחרי שלב התכוננות ארוך, חורף כתואם הריון, חילוף חומרים מהיר, השתנות זריזה, התחזקות המערכות ובניית גזעים וגבעולים עבים ועזים ועוד

אנחנו מרגישים באביב לא רק שמחת חיים אלא שהטבע כולו שותף לחגיגה הנראית לעין וללב.
בגלל העוצמות הגבוהות של שלב הילדות מאד בולטים שינויים שאינם באותה מגמה: אם דברים התפתחותיים של מערכות שונות בגוף ואם מצבים של חוסר בשמחה. שמחת חיים.

הבשורות הטובות הן שבגלל חילוף החומרים המהיר גם הרפואה מאד מהירה ונראה שינויים קיצוניים בבריאות הילד בטווח זמן קצר.

אז מה קורה בשלב הילדות?

הילד אמור לגדול לתוך מסגרות שנותנות בטחון ויחד עם זה מפתחות עצמאות. זה אינו ניגוד כיוון שרק גבולות ברורים יחסכו לילד את השקעת המשאבים המיותרת בבחירות רבות אפשרויות ויחד עם זה יפנו אותו לבחירות פשוטות. לדוגמא בחירת חולצה מהארון. אפשר לשלוח את הילד לבחור חולצה מתוך הערימה בארון, לעיתים תיתכן בחירה מתוך עשר חולצות ויותר, ואפשר להוציא שתי חולצות ולתת לו לבחור – גם צמצמנו לו את הבחירה וגם אפשרנו לו לבחור באופן עצמאי.

זו הדרך לסלול גדילה נכונה. דמיינו כמה עודף משאבים חסכנו לילד בבחירה מתוך המעט, ובנוסף חיזקנו את בטחונו בבחירה עצמית.
הרפואה הסינית משתמשת באותן עקרונות בטיפול – מצמצמת צרכני משאבים יקרים ומחזקת את העבותות הבריאים.

מה בילד צורך משאבים מיותרים?

מזונות קשים לעיכול – מוצרי חלב, מוצרים מטוגנים/חריפים/מלאי סוכר וכ"ו.
אני נוכח עם השנים שכולנו יודעים מה "טוב" ומה "לא טוב" בתזונת ילדים – פשוט צריך קצת פחות להתעלם מהנוחות וקצת יותר לעמוד מול הילדים. רגשות ומתחים יש מספיק בחיי ילד גם בלי לחץ על השגיות בלימודים ובכל מקום אחר. תנו להם להיות קצת פחות הישגיים והרבה יותר ילדים.

ובכלל תזכירו לכם ולהם שיהיה עוד מספיק אפשרויות מרמור וחוסר נחת מכל כך הרבה דברים בחיים – שימרו עליהם עטופים ונהנים.
פעילות מסך – נדמה שהיום אין דבר שהוא יותר נחקר ויותר מוכח כבעייתי מהמון זוויות ועדיין קשה ביותר להורים להגבילו. למסך יתרונות רבים וגם קשיים. על היתרונות אין צורך שאדבר והאמת שגם על הקשיים לא – ילד שגופו מצוי בשלב כל כך משמעותי מבחינת שינויים וגדילה ואנחנו מושיבים אותו, בלא לזוז, שעות נוספות ביום, חוץ משעות הלימוד בביה"ס – יוצא עם צורך אדיר בתנועה שלא מוצא מקום. אבל מרגיש חייב לצאת וליצור תנועה. ולפעמים סערה. 25% מילדי ישראל הנמצאים בספקטרום שלם של הפרעות קשב וריכוז כבר אמרנו?

איך נחזק עבותות של בריאות?

קודם כל פעילות גופנית. המחשבה שהילד צריך לנוח אחרי מאמצי החיים, גן/ביה"ס וכו', ולכן נפנק אותו בישיבה מול מסך כלשהו רחוקה מהמציאות. אנחנו צריכים לזכור שבתקופה זו של חילוף חומרים מהיר והשתנות קבועה הילד חייב לעשות פעילות גופנית כדי שיתפתח בכיוון נכון. כיוון של בריאות גופנית ונפשית.

אחת הרעות החולות של מערכות החינוך שלנו, בעיקר ביה"ס, היא הדרישות האקדמיות המאיימות ובמקביל היעדר התנועה הגופנית כך שיוצא לנו לגדל ילדים מאד מהירים בשכלם ומאד איטיים פיזית. מאד חשוב שהורים יכוונו עיקר מאמצים לכיוון זה. הרבה הורים שבאים ליעוץ שואלים איזה תחום של פעילות גופנית לבחור עבור ילדם ? ואני תמיד משיב שזה לא משנה. ממש לא משנה העיקר שתהיה פעילות.

מאבקים כדי להתחזק – זוכרים כמה פעמים נפלו ילדנו בלומדם ללכת? ככה צריך המנגנון לעבוד – מנסים, נופלים, כואבים, מתחזקים ומצליחים. אין דרך אחרת. בכל החזיתות בכל התחומים בכל השלבים – יתנסו, ישרטו, יכאבו ובסוף יצליחו. לנו כהורים זה הכי קשה בעולם. שווה להתאמץ, בשבילם.

שתף את הפוסט

לתיאום טיפול בדיקור, או פגישת אבחון ראשוני, ללא עלות:

 או השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם

דילוג לתוכן