חיזוק מערכת החיסון לילדים

מה המטרה של המערכת החיסונית?

לפני שאסביר על חיזוק מערכת החיסון לילדים והיתרונות, אסביר קודם מהי מערכת החיסון בכללותה. המטרה של המערכת החיסונית היא לשמר את מצב בריאותו של האדם. המערכת החיסונית שלנו פועלת בשני מישורים בו זמנית: האחד, הגנה מפני מחוללי מחלה חיצוניים (וירוסים, חיידקים) והשני הגנה מפני מחלות שיכולות להתרחש מתוך הגוף (גידול תאים לא בריאים למשל).

מערכת חיסונית חזקה מגבירה את יכולת העמידה של הגוף מול וירוסים, חיידקים וכיו"ב ואת יכולת ההתמודדות שלו עם מחלות. כידוע, מחלות תכופות אצל ילדים הן אירוע מאתגר שמאלץ אותנו, ההורים, לשהות איתם בבית ולהפר את השגרה. טיפול מונע וחיזוק מערכת החיסון אצל ילדים הוא הטיפול הטוב ביותר לחיזוק המערכת החיסונית ולמניעת מחלות. הוא מפחית תחלואה של תינוקות וילדים.

כיצד היא פועלת?

מערכת החיסון אמורה לבדוק מתי היא צריכה עוד כוחות ומתי הגוף צריך להשבית מערכות אחרות כדי לחזקה. מערכת החיסון היא מהמערכות החשובות בגוף ולכן תקבל תיעדוף בהפניית משאבים. כיצד פועלת מערכת החיסון? כמו בכל מערכת מסודרת יש שלבי פעולה מאד ברורים:

– זיהוי חדירת גורמים לתחום הגופני.

– זיהוי הגורמים כמסוכנים לבריאות המערכת.

– גיוס הכוחות המיועדים לעצור את מחוללי המחלה.

– מאבק בין נציגי מערכת החיסון ומחוללי המחלה.

– הערכת מצב – האם הסתיים המאבק.

– החזרת המערכת לשקט או הקשחת המאבק.

במידה ומגיעים למצב של גיוס הכוחות לקראת המאבק, צריכה המערכת לבחור איזה כוחות עומדים לרשותה. זה מתחיל מניצול ה"לוחמים" העומדים לרשותה באופן שוטף, כמו חיילים סדירים בצה"ל, וממשיך לגיוס, בשלבים, של כוחות מילואים.

במידת הצורך, יודעת מערכת החיסון לצמצמם, עד כדי השבתה של מערכות נוספות למענה. כמו במצב שתינוק לא רוצה לאכול כשהוא מקורר ויש לו חום – השבתת מערכת העיכול למען מערכת החיסון ועוד. צריך לזכור שגם מערכת החיסון עובדת ברמות מאמץ שונות ומנסה להשקיע את מינימום המאמצים ויעילות הגוף, כדי למצוא פתרון בריאותי.

חיזוק מערכת החיסון לילדים בעזרת דיקור סיני

בדיקור הסיני אנחנו מחזקים את המערכת החיסונית, מאזנים ובונים את הגוף ואת הנפש של התינוק/ ילד לאורך זמן. מערכת החיסון שלנו היא מערכת שזקוקה לאימון כדי להתחזק. הדיקור הסיני הוא חדר הכושר שלה. בדיוק כמו בחדר כושר, גם כאן, חיזוק הוא שם המשחק.

דיקור סיני לילדים בונה ומחזק, מאמן את הגוף להתגבר ומסייע לו למצוא פתרונות טבעיים בתוכו. בעזרת הדיקור המערכת מתחזקת ויכולה להתמודד עם מחוללי מחלה חזקים בטווח המיידי ובטווח הארוך. מדובר בטיפול ממוקד מטרות, קצר מועד, תחום בזמן ומותאם אישית למטופל.

ילדים מבלים שעות ארוכות עם ילדים נוספים, בכיתה או בגן. הם סובלים ממחלות חום תכופות, נזלת וכיו"ב. אפשר להתכונן מבעוד מועד ולחזק את הגוף ומערכותיו של תינוקות וילדים. גוף בריא וחזק מבטיחה שהילד/ תינוק שלכם יידבק בפחות מחלות. במידה והוא יידבק במחלות הגוף שלו יידע להילחם בהן באופן יעיל ומהיר יותר ולהתגבר עליהן ביתר קלות.

יתרונות הדיקור הסיני לחיזוק מערכת החיסון לילדים

– דיקור סיני לחיזוק מערכת החיסון לילדים משמש לחיזוק כללי של הגוף, מעניק תמיכה למערכת ומחזק את ההתמודדות שלה עם מצבים שונים.

•  מדובר בטיפול מונע.
  •  הדיקור עושה שימוש בכוחות הפנימיים של התינוק/ ילד ללא שימוש בחומרים חיצוניים.
  •  ללא תופעות לוואי. חיזוק מערכת החיסון באופן טבעי.
  •  בלי כאבים.
  •  מגביר את יכולת העמידות וההתמודדות של גוף התינוק/ ילד עם מחלות בטווח המיידי והארוך.
  •  דיקור סיני לחיזוק מערכת החיסון לילדים מטפל במגוון רחב של מצבי חולשה, בין השאר במחלות חום תכופות, בדלקות זיהומיות שונות (אוזניים, עיניים), ובמחלות חוזרות במערכות הנשימה והעיכול.
  •  הדיקור יעיל בטווח המיידי ולטווח הארוך, גם בזמן המחלה עצמה וגם כטיפול מונע.
  •  בדיקור הסיני ניתן את הדעת על כלים נוספים לחיזוק המערכת החיסונית של התינוק/ ילד: תזונה, עשבי מרפא, פעילות גופנית ועוד.
  •  כאשר מדובר בדיקור לחיזוק המערכת אצל ילדים ותינוקות חשוב לבצע את הדיקור אצל מטפל מומחה, בעל ניסיון והכשרה בדיקור אצל ילדים.

במהלך עשרים וחמש שנים בהן אני מטפל ברפואה סינית טיפלתי בילדים ותינוקות רבים. הדיקור שיפר את איכות חייהם והפך אותם לטובים ובריאים יותר. אם גם אתם רוצים לחזק את מערכת החיסון של של ילדכם לאורך זמן, צרו איתי קשר לתאום פגישת ייעוץ ראשונה, ללא התחייבות.