דיקור סיני לחרדות

ההבדל בין פחד לחרדה

1 מכול 4 אנשים בעולם המערבי סובל מחרדה. ישנם אנשים הסובלים ומעדיפים להתמודד לבד או לא להתמודד כלל. ישנם אנשים שיפנו לקבלת טיפול תרופתי על ידי פסיכיאטר וישנם אנשים שיפנו לטיפולים טבעיים שאחד מהם הוא דיקור סיני לחרדות שנמצאה יעילה.

החרדה הופכת להפרעת חרדה כאשר היא מופיעה בתכיפות, מפריעה לתפקוד ופוגעת באיכות החיים. מצבי חרדה מתגלים בצורות שונות ובעצמות שונות. יש כמה סוגים של חרדות: חרדה כללית, חרדה ספציפית (פוביה), חרדה חברתית, חרדה בעקבות פוסט טראומה ועוד.

בעוד פחד הוא תגובה טבעית למצבי איום, החרדה מופיעה בלי סכנה או איום ממשי. התקפי חרדה הם אירועים פתאומיים שמלווים בדרך כלל גם בתופעות פיזיולוגיות. הגוף מפריש אדרנלין בצורה מוגברת מה שגורר עלייה בקצב דפיקות הלב, הזעה מוגברת, רעידות ולפעמים גם בחילות וכאבי בטן. מדובר בתגובה טבעית למצב חירום מדומה. האדם שחווה התקף חרדה בטוח שמשהו רע עומד לקרות למרות שלא זה המצב במציאות.

טיפול בחרדה באמצעות הרפואה הסינית

המיוחדות של הרפואה הסינית היא תפיסתה הכוללת של גוף ונפש כמערכת אחת גדולה ומורכבת ומשום כך הטיפול ברפואה הסינית הוא לא רק טיפול בכאבים פיזיים כגון: מחלות כרוניות, דלקות, שרירים תפוסים או מיגרנות וכ"ו כי אם גם טיפול בנפשו של האדם. הרפואה הסינית מחברת בין בריאות הגוף לבריאות הנפש מתוך אמונה כי כאשר הנפש פגועה, היא משפיעה על הפן הפיזי והפוך.

חרדה הינה תופעה נפשית, שכיחה אשר פוגעת באופן ישיר באיכות החיים. בהיבט הפיזי יופיעו סממנים כגון: כאבים בחזה, נשימה מואצת, מחנק בנשימה, הזעה בכפות הידיים, שלשולים או עצירות, לחץ דם גבוה, דופק עולה, סחרחורות, כאבים בגוף ולעיתים אף תחושה של שיתוק. בהיבט הנפשי יחווה הסובל מחרדה תחושות קשות של חוויית סוף חיים, מחשבות טורדניות (מחשבות שחוזרות באותו אופן במשך זמן ניכר), קושי בריכוז, תחושת מתח כללית, רגישות לסביבה, קשיים בתפקוד היום יומי ועוד

הבנת החרדה בעיני הרפואה הסינית

חרדה גורמת לכיווץ אנרגטי בגוף.  דמיינו תחושת פחד שכל רצונכם הוא לצמצם את עצמכם כדי שלא תראו על ידי הגורם המאיים, כך מרגישה חרדה. תחושה של רצון להתכנס בתוך עצמך והרגשה של התקרבות הסוף. חרדה היא חווית מציאות בה כל אברי הגוף מתכנסים כדי לשרוד, כדי לעבור את האיום הקיומי הזה והיא מוכרת כבעיה פתולוגית בגלל שאנחנו יודעים שאין כאן שום איום קיומי מסכן חיים.

אנשי טיפול מסוימים יגידו לנו ש"הכל בראש שלנו" וזה לרוב נכון רק שזה לא מאפשר לנו להתגבר על המצב וזה לא נותן לנו כלים רלוונטים. רפואה סינית לטיפול בחרדה מציעה פרשנות אחרת למציאות הזו. הצטברות של עייפות הנפש, התשה, שילוב של תקופת מתח ולחצים יחד עם נסיבות מעמיסות. כל אלה גורמים לאדם להגיע עד קצה היכולת שלו להכיל ולשאת וזה הרקע להתפרצות החרדה, החוויה שאי אפשר כבר יותר לשאת את המציאות. ומשום שהרקע להופעת החרדה הינו חולשה אז הרפואה הסינית לטיפול בחרדה יודעת להציע את מה שהרפואה הזו הכי טובה בו. לחזק.

איברים פנימיים שאמורים לשאת את עומסי המציאות מגיעים לקריסה ומשדרים מצב מצוקה של סוף חיים וכך העולם הרגשי מצטרף לאותה תחושה כשבעצם מה שהמכונה המופלאה והמדהימה הזו הנקראת גוף האדם מנסה לומר, זה "אני במצוקה גדולה עקב חוסר אנרגיה ואינני יכולה להמשיך כך".  כאן בדיוק נכנסת הרפואה הסינית לטיפול בחרדה בכל העוצמה ועם כל הכלים שבאמתחתא: תזונה, הנחיות לפעילות גופנית, תרגילי נשימה, טיפולי מגע, צמחי מרפא, דיקור סיני וכוסות רוח.

כיצד דיקור סיני עוזר לחרדות?

דיקור סיני לחרדה מעניק תמיכה למערכת שעבדה קשה מדי, מחזק את הגוף, מקל על החרדה ודואג לכך שלא יהיה התקף חרדה נוסף בעתיד. בניגוד לטיפול תרופתי שהרפואה הקונבנציונלית מציעה לחרדה, דיקור סיני לחרדות לא מטפל רק בסימפטומים. הוא עוזר בחיזוק הגוף ומעניק תמיכה למערכת שיודעת לעשות את תפקידה מצוין, אלא שהיא פשוט מותשת.

אפשר לאמן וללמד את הגוף להתגבר על החרדה ואפשר ללמד אותו לשלוט בהתקפי החרדה. המטפל, כמו המאמן בחדר הכושר, מזין כוחות לגוף ולנפש ומלמד אותם כיצד להתגבר על החרדה גם בעתיד. מדובר בטיפול ממוקד, קצר מועד, תחום בזמן ומותאם אישית למטופל.

בעזרת הדיקור הגוף מתחזק מתוך הכוחות הנמצאים בתוכו. הגוף לומד להתגבר על החרדה בכוחות עצמו, בעזרת הכוחות הטמונים בו. אנחנו משיבים לאדם עם החרדה את הביטחון שבפעם הבאה שהחרדה תופיע, הגוף שלו ידע להשתלט עליה ולהתמודד אתה בעצמו.

יתרונות הטיפול

התקף חרדה הוא תוצאה של יציאה מטלטלת מהאיזון הגופני והנפשי שמעידה על התשה מצטברת ומתח של הגוף. דיקור סיני מחזיר את האיזון לגוף, מחזק את הגוף והנפש, מחזיר את השליטה לאדם וכך נותן מענה לחרדה.

•  הדיקור הוא פתרון טבעי. הוא לא עושה שימוש בחומרים כימיים/ חיצוניים, מסתמך רק על הכוחות הפנימיים של הגוף והנפש ולא נעזר בתרופות.
  •  דיקור סיני לחרדה הוא ללא תופעות לוואי.
  •  בלי כאבים.
  • דיקור סיני לחרדות מלמד את הגוף שחרדה היא לא התגובה ואינו פתרון למותשות ולמתח. הגוף לומד למצוא קורות תמיכה אחרים למצבי מצוקה.
  •  הדיקור פותר את החרדה בטווח המיידי ולאורך זמן.
  • הדיקור יעיל גם בזמן התקף החרדה עצמו.

כדאי להיפגש עם מומחה בדיקור סיני סמוך ככול האפשר להתקף החרדה. כאשר מדובר ב- דיקור סיני לחרדות חשוב לבצע את הדיקור אצל מטפל מומחה, שידע לאבחן את הבעיה ולפתור אותה במספר מינימאלי של טיפולים.

במהלך 25 שנות עבודתי כמטפל ברפואה סינית טיפלתי באינספור אנשים, גברים, נשים וילדים, שסבלו מהפרעת חרדה. הדיקור היה עבורם משנה חיים. הוא השיב להם את הביטחון העצמי, את השלווה והשליטה על חייהם. אם גם אתם סובלים מחרדה, צרו איתי קשר לתאום פגישת ייעוץ ואבחון, בדרך לחיים נטולי חרדות.

שאלות ותשובות

משך הטיפול תלוי בשלושה נושאים : המבנה הנפשי של המטופל, הכוחות שיש לו והניסיון של המטפל.  בדרך כלל מדובר על הקלה משמעותית תוך שבועיים שלושה ועל ריפוי מלא  תוך מספר שבועות נוספים.

הורמונים הן חומר פנימי המופרש כדי לעזור לגוף לכוון משאבים לתהליך ההריון והלידה וכדי להכינו לקראת השלב הבא. חוסר איזון הורמונלי נוצר בדרך כלל בגלל מצב איברים פנימיים לפני הכניסה להריון והדיקור הסיני יודע להשפיע על איברים אלה ובכך ליצור איזון הורמונלי.

חשוב מאד להיות איתו, להזכיר לו שזה מצב זמני, לתמוך בו, לקבל את המצב ולהבין את המצוקה האדירה שלו.
טיפול מתאים יכול לשנות את הרגשה במהירות רבה ולהתחיל ליצור תחושת התקדמות חיובית.