חיזוק מערכת החיסון

אם סבלתם לאחרונה ממחלה, אם אתם נתונים בלחץ, אם התזונה שלכם לא ממש מאוזנת או יש לכם היסטוריה של "תופסים כל וירוס", כנראה שאתם זקוקים לחיזוק מערכת החיסון. חיזוק המערכת החיסונית יספק לגוף הגנה באופן מיידי למקרה של התמודדות עכשווית ועתידית.

מהם תפקידיה של מערכת החיסון?

מערכת החיסון היא שילוב כוחות שאחראי על הגנה מפני פולשים חיצוניים, חיידקים, וירוסים ושאר מחוללי מחלה ואחראי על הגנה של הגוף מפני דברים לא תקינים שמקורם בתוך הגוף כמו צמיחה של תאים לא בריאים ועוד.

בהשוואה סימבולית למדינה הרי שמערכת החיסון היא בעצם צבא ומשטרה ביחד – היא מתמודדת עם גורמים חיצוניים המנסים לחדור ולפגוע בגוף והיא מתמודדת עם גורמים פנימיים שגם הם יכולים לפגוע במערכות שונות ובסופו של תהליך אם מערכת החיסון חלשה – יכולים להיגרם נזקים גדולים עד כדי מוות.

כמו צבא ומשטרה גם למערכת החיסון יש יחידות שונות שתפקידן מוגדר מקבלת מודיעין על בעיה שמתחילה דרך אבחון מדוייק של הבעיה ועד שליחת כוחות מיוחדים שמטפלים בכל בעיה. לעיתים מספקים כוחות מקומיים כמו במצב של שריטה ביד שצריך להניא כוחות הגנה כדי למנוע זיהום מקומי ולעיתים צריך הפעלת כוחות הכוללת את כל המערכת כמו במצב של עליית חום כללית של הגוף עקב חדירת מחולל מחלה חיצוני.

הדימוי של מערכת הפועלת כמו צבא ומשטרה ביחד מאפשר להבין את מורכבותה ועדינותה של מערכת החיסון – היא בנויה להרבה משימות ומאוד חשוב להזין אותה ולאמן אותה.

מה גורם למערכת החיסון להחלש ?

  1. הזנה לקויה – חוסר במשאבים כמו שינה, אכילה, שתיה ואוויר נקי כל אלה פוגמים במוכנות היכולות של מערכת החיסון פשוט בגלל מחסור.  כמו היינו מפסיקים את האכלת החיילים שלנו ועדיין מצפים מהם לעמוד על משמרתם כרגיל.
  2. עומס כללי על המערכת הגופנית והנפשית – עומס כללי כמו תקופת לחץ בעבודה או תקופת סטרס מכל סיבה שהי או מחלה הדורשת הרבה משאבים מהגוף כל אלה יכולים לגורר מצב בו מערכת החיסון מתקשה לאבחן סכנות מיידיות ומתקשה לנייד כוחות לטיפול בבעיות שזוהו. נסו לדמיין קטעים שלמים של כביש שנסחפו בשטפון של נהר או רעידת אדמה ועכשיו נסו לדמיין את הצבא מנסה להעביר כוחות צפונה או דרומה על פי קריאה מבצעית.
  3. חוסר אימון – כולנו מבינים את חשיבות האימון כדי לחזק ולתרגל את הפעילות במיוחד במערכות מסוג זה. שימוש במשכך כאבים ומוריד חום כמו אקמול ודומיו הוא בעל השפעה אדירה על מערכת החיסון – הבחירה באקמול בעצם אומרת למערכת החיסון – "אנחנו בוחרים להפעיל כוחות אחרים שהם לא את." זו אמירה משמעותית מאד מבחינת הפעילות המבצעית של מערכת החיסון – היא נותרת ללא תרגול ובפעם הבאה שתידרש היא תהיה חלשה יותר.
  4. גנטיקה – יש אנשים שנולדים עם מערכת חיסון חלשה יותר מבחינה מבנית. רוב אלה הסובלים מחולשת מערכת חיסון גנטית יזוהו בגיל צעיר והם צריכים לקבל טיפול מתאים ולעיתים קבוע.

הרפואה הקונבנציונאלי לגבי מערכת החיסון

הטיפול הקונבנציונאלי במקרים של חולשת מערכת החיסון כולל טיפול תרופתי כנגד הסימפטומים מהם סובל החולה אך אינו מחזק את הגוף. "הטיפול התרופתי בעצם מחליף את מערכת החיסון לטיפול בסימפטומים ובכך הוא מרגיל את הגוף שמשהו חיצוני עושה את העבודה והגוף לא מתחזק  לקראת הפעם הבאה שיופיע איום", מסביר לוי. "מטרת הטיפול התרופתי הינה לטפל ולהעלים את סימני המחלה ולא לחזק את הכלים שיש לגוף שלנו להתמודד איתה".

מערכת החיסון בראייה הסינית

"הרפואה הסינית תופסת את האדם כמכלול, היא בוחנת את הגורמים שהובילו לחולשת מערכת החיסון ויודעת לזהות את שורש הבעיה כדי להציע פתרון. "על פי הראיה הסינית, הגורם שמוביל לחולשת מערכת החיסון הוא בקשר המתקיים בין המערכות שאחראיות על האנרגיה היום יומית והאנרגיה לטווח ארוך. מערכות אלה מקיימות ביניהן היזון חוזר ובכל פעם שיש בעיה באחת מהן – השניה מפצה. הקושי הפתולוגי מתחיל כאשר שתיהן חלשות".

דיקור סיני לחיזוק מערכת החיסון

בשיטת הדיקור הסיני מונחות מחטים דקות במקומות שונים בגוף במטרה להניע אנרגיה ולטפל בחוסר איזון. שיטה זו היא הנחקרת ביותר ברפואה המערבית ונמצאה יעילה לחיזוק מערכת החיסון ומניעת מחלות. "חיזוק מערכת החיסון באמצעות דיקור סיני מסייע להפנות משאבים להעצמת ה"צבא האישי" ומאפשר לו להתפנות ממטלות אחרות כדי שיתמקד במיגור האיום".

דיקור סיני מגייס את מערכות הגוף השונות כדי לתמוך במערכת החיסון, לספק לה את ההזנה שהיא צריכה ולאפשר לה לעבוד בגמישות ועוצמה. מערכת החיסון מורכבת מאיברים פנימיים שונים המשלבים אנרגיות זמינות ויום יומיות יחד עם אנרגיות עמוקות יותר האחראיות על מערך שדומה ל"משק לשעת חירום" או במילים אחרות – שילוב בין משאבים זמינים לבין אלה שהופכים זמינים בעקבות דרישה.

הדיקור הסיני מצליח לחזק את האיזון בין המערכות כדי שהגוף המאומן ידע בקלות, בזמן אמת, לפעול כדי לסכל את חדירת מחולל המחלה ולצאת מהאירוע מהר ועם תחושת ביטחון של הצלחה.

דיקור סיני למערכת החיסון

מה מומלץ לעשות בנוסף לטיפול?

שינה – השינה היא משאב בו אנחנו מקלים ראש אבל כדאי שנזכור את כל המחקרים המראים שבשעות השינה גופנו ונפשנו מתאזנים ומתחזקים לקראת פעילות המחר. אצל תינוק אנחנו מבינים את חשיבות השינה ובאחרים אנחנו מזהים בקלות אם ישנו כמו שצריך או פחות. אצל כל אחד מאתנו התבנית דומה – אם ישנים באופן חסר מתפקדים באופן חסר.

תזונה – הבנת חשיבות התזונה לחיזוק או להחלשות מערכת החיסון קיבלה תנופה אדירה בשנים האחרונות וכולנו יודעים שתזונה בחסר, איכות או כמות, מביאה אותנו לתפקוד חסר.

שתיה – למים תפקיד משמעותי ביותר בתפעול כל המערך הגופני שלנו. הם שמאפשרים לאיברים הפנימיים לעבוד באופן תקין והם שמאפשרים לכוחות לנוע בקלות.

אוויר נקי – סביבה עם אוויר מזוהם או עישון מכבידה על מערכת הנשימה והיא הופכת למוגבלת בביצוע תפקידה במערכת החיסון.

סטרס – זו אמנם הגדרה כוללת מאד אבל כל אחד מאיתנו יודע לזהות את מוקדי העומס האישיים שלו ושם כדאי שיתן תשומת לב כדי להקל על המערכת ולאפשר לה להשקיע פחות משאבים במקומות עם סטרס ויותר במקומות הקשורים במערכת החיסון.

אימונים – אפשרו לגוף שלכם להתמודד במצבי מחלה. יותר קשה לנו לאפשר לילדים שלנו לשהות במצבי חולי אבל אנחנו צריכים להבין את חשיבות האימון למערכת החיסון ואת חשיבות האמון שאנחנו נותנים בגוף.

פעילות גופנית – רבות כבר נכתב על חשיבות הפעילות הגופנית ועדיין נדמה שאף פעם לא נאמר הרבה מדי – פעילות גופנית קבועה יודעת לחזק מערכות רבות בגופנו ובנפשנו ואחת העיקריות שבהן היא זו עליה נכתב מאמר זה.

סיכום

ימים אלה הם ימים מיוחדים בהם ההבנה של מערכת חיסון חזקה ומחוזקת עולה עוד ועוד. מערכת החיסון היא אולי המערכה הרגישה  בגופנו והמושפעת ביותר אבל כאן גם מצוי כוחה ויתרונות הטיפול של הדיקור הסיני עולות על כולן – חיזוק מערכת החיסון הוא פעולה מורכבת אבל היא מהירה ביותר בהשפעתה. מערכת החיסון מגיבה ביעילות ומיידיות לטיפול בדיקור סיני והשינויים הם קיצוניים.

רשימת הדברים המשפיעים על מערכת החיסון ומחלישים אותה היא אותה הרשימה שגם יודעת לחזק ולהעצים אותה. חיזוק מערכת החיסון נעשה במהרה ותוצאותיו נשמרות לאורך זמן.

אם את/ה חושש ולו בקצת שמערכת החיסון שלך אינה בשיאה – את/ה מוזמנ/ת לפנות אלי לתאום פגישת אבחון ללא עלות.

25 שנות ניסיון

לתאום טיפול, או אבחון ללא עלות

ניתן להשאיר פרטים ואתקשר אליך חזרה

כיצד מתבצע הטיפול

חלק א'

אבחון

האבחון, נעשה לרוב באמצעות שיחה ובדיקת דופק ולשון;
בחירת נקודות הדיקור נעשה בהתאם לאבחון

חלק ב'

טיפול בדיקור סיני

שיטת רפואה המתבססת על דקירת המטופל בסיכות דקות במיוחד במקומות מסוימים בגוף.
הדיקור מסייע בהקלת כאבים, משפר את מערכת החיסון, מסייע בטיפול בבעיות רפואיות בגוף ובנפש

חלק ג'

טיפול בכוסות רוח

טיפול בכוסות רוח הוא סוג של רפואה אלטרנטיבית, בו נוצרת יניקה מקומית על העור באמצעות כוסות מחוממות. הטיפול בכוסות רוח, יעיל במצבי בריאות שונים כמו כאבי שרירים, בעיות נשימה, התקררות ועוד.

0 המלצות (דירוג 4.9)

טיפולים נוספים בדיקור סיני

לתיאום טיפול בדיקור, או פגישת אבחון ראשוני, ללא עלות:

 או השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם

דילוג לתוכן