מיגרנה וטיפולה ברפואה הסינית

סובלים ממיגרנה? לא הצלחתם למצוא את הטיפול התרופתי המתאים? או אולי מנסים להימנע מכמות התרופות הבלתי מבוטלת. הרפואה הסינית מציעה לכם את הפתרון, שיקל לכם על הכאב, ואתם לא תאמינו עד כמה זה פשוט ובטוח.

מהי מגרינה?

כאב ראש דומיננטי מאד שהרגשתו קודחת ומקורו ממוקד בחצי ראש, מכאן שמו, אבל מופיע לעיתים בכל הראש ולעיתים בצד אחד ומתפשט ליתר הראש. מיגרנה מופיעה בהתקפים שאורכם משתנה בין 4 שעות לשלושה ימים ושכיחותה היא בין פעמיים לארבע בחודש באופן ממוצע. הופעת המיגרנה מלווה בסימנים שאצל חלק מהסובלים מופיעים כבר כמה ימים לפני כאב הראש ואצל חלק אחר מופיעים זמן קצר לפני ההתקפה. הטיפול הקונבנציונלי עוסק במשככי כאבים או בטיפול מניעתי שמטרתו דומה. הרפואה הסינית מציעה פתרון רפואי טבעי לבסיס הבעיה.

הרפואה הסינית רואה את המיגרנה כעודף אנרגיה לא מאוזנת שעולה למעלה ומתמקמת במקום הגבוה ביותר בגוף – בראש. צריך רגע להסביר – כוחות הגוף המאוזנים מתפעלים את המערכת המורכבת הזו שנקראת גוף האדם באופן של חלוקת משאבים על פי צרכים. בזמן שחלק מסוים צריך לפעול הוא שולח דרישה לקבלת משאבים נוספים ומערכת הניהול מפנה אליו כוחות. כך עם מערכת העיכול אחרי שאנחנו מפעילים אותה, אוכלים, והגוף עונה לדרישה להגביר את זרימת כמות הדם אליה כדי שתוכל לעכל ביעילות. דרישה זו באה לעיתים על חשבון חלקים אחרים בגוף וכך אנחנו יכולים למצוא את עצמנו עייפים מאד אחרי ארוחה גדולה וכבדה (מי אמר חמין בשבת בצהרים?). יתר המערכות בגוף פועלות באופן דומה – מי שצריך אנרגיה מייצר דרישה והגוף מספק לו לפי צרכיו ולפי סולם עדיפויות פנימי. ככה זה עובד כשהגוף מאוזן ויש לו מספיק משאבים להזין את המערכות השונות.

חוסר איזון עומד בבסיס פתולוגיות שונות והוא בדרך כלל קשור למיעוט משאבים או להצטברותם במקום מסוים, סטגנציה, כך שאינם יכולים לנוע למקום שצריך אותם. מיגרנה היא תוצאה של חוסר איזון שגורם לסטגנציה של אנרגיה שמייצרת חום וחום עולה למעלה בטבע וגם אצל גוף האדם ולכן מצטבר עודף של אנרגיה חמה בראש. סימנים נלווים נוספים למיגרנה מאששים את ההסתכלות של הרפואה הסינית – תנועת הכיוון האנרגטי כלפי מעלה מייצרת בחילה ממנה סובלים יותר מ 90%, הקאה, כשליש מהסובלים, ואלו הצורך בשקט, קור וחושך מעידים על עודף חום שמבקש את ההפך כדי להירגע, להתאזן.

אז מה עושים? מחלקים לשניים

1. טיפול להרגעת התקף בזמן ההתקף.
  2. טיפול לאיזון וחיזוק המערכת כדי שלא תעורר התקף. ( במילים אחרות – מניעה)
  • עקרון טיפולי להרגעת התקף מיגרנה – ההבנה שיש עודף בחלק העליון של הגוף מחייבת לשתי פעולות – האחת לאפשר לגוף ל"פזר" את עודף האנרגיה, כמו דילול של משהו מרוכז והשנייה זה לעזור לגוף להוריד כלפי מטה את העודף.
    טכניקות שונות יש לרפואה הסינית כדי להתערב בזמן אמת בשעת התקף כאבי מיגרנה. הראיה הכוללת מאפשרת להשפיע בבחירת הנקודות שמפעילות את האיברים הפנימיים שביכולתם לפזר ולשכך את הכאבים ולאפשר המשך תפקוד רגיל.
  • חיזוק ואיזון המערכת. כאן נמצא הכוח הגדול והעוצמתי של הרפואה הסינית שיודעת יותר מהכול לחזק או בעצם להעצים את המקומות החלשים במערכת.

רוב התקפי המיגרנה מתרחשים על חוסר של חומרים אנרגטיים מסוימים בגוף שמייצרים את עליית החום וכו'. אבחון רפואי מדויק הוא קריטי במקרה שנחפש את השורש של הבעיה ממנה הכול נובע. כל דינאמיקה רפואית של חוסר איזון מתחילה בנקודה כלשהי והחשיבות לזהות בעומק את אותה הנקודה הופכת את המטרה של מיגור המיגרנה החוזרת  לאפשרית וזמינה.

היופי של הרפואה הסינית מתמקד בכך שהיא הופכת את האבחנה והגילוי של שורש הבעיה לעניין שניתן לאזנו ויחד עם זה להבין שהתהליך הדינאמי הזה קשור לתהליכים גופניים ונפשיים שונים אותם עובר האדם בחייו.

התגברות ומניעה של התקפי מיגרנה היא אחת ההצלחות הרפואיות הנפוצות בקליניקה שלנו, לכן, אם אתם סובלים ממיגרנה, נשמח להתאים עבורכם את הטיפול שימנע את ההתקף הבא.