טיפול בדיכאון וחרדה – ניתן לטפל ביעילות ובהצלחה

מהו דיכאון?

1 מכול 5 אנשים בעולם המערבי יחווה דיכאון במהלך חייו. מי שסובל מדיכאון, חש שהכול הולך ונהיה קשה יותר. כל מחשבותיו נתונות רק לעצב. הוא לא מאמין שמדובר בעוד תקופה קשה שתחלוף. פעמים רבות מלוות את הדיכאון גם חרדות ומחשבות אובדניות. מי שנמצא בדיכאון מתכנס בתוך עצמו, בחדרו, במיטתו, מכסה את ראשו וממתין שהמצב יחלוף. אדם כזה זקוק לעזרה כדי לאסוף כוחות ולהתחזק. לפעמים, אנו כצופים נשים לב לכך אצל האנשים שאנחנו אוהבים ונמצאים סביבנו וננסה לגרום להם  לחפש פיתרון דרך מרפאה/איש מקצוע לטיפול בדיכאון וחרדה.

לא תמיד אנחנו מזהים שהעצב שאנו חשים הוא למעשה מצב חמור יותר ממה שחשבנו ופעמים רבות, אנשים לא מאבחנים זאת או ניגשים לטיפול. משך הדיכאון משתנה מאדם לאדם. יש שמדובר באפיזודה חולפת. פעמים אחרות המצב מתמשך. לעיתים הוא נמשך חיים שלמים. גם הסוג משתנה וישנם סוגים שונים כמו (דיכאון קליני, דיכאון עונתי, דיכאון קל, וכיו"ב).

לא ידוע מה בדיוק גורם לדיכאון וכנראה מדובר בשילוב של כמה גורמים (גנטיים, סביבתיים, ביולוגיים ועוד). יש קשר מוכח בין חוסר איזון בגוף לדיכאון. דיכאון בא לידי ביטוי בדרכים שונות, רגשיות ופיסיות. אנשים שונים חווים אותו בצורות שונות. פעמים רבות הוא יופיע יחד עם חרדה. כדאי לטפל בדיכאון כאשר הוא פוגע בתפקוד היומיומי ובאיכות החיים.

אז מה קורה בגוף?

התנהגויות הגוף והנפש פועלות במקביל ומאד חשוב לדעת שכל תגובה דורשת מאמץ מיוחד ולכן הקושי לגייס את הסובל מדיכאון לפעילות הוא מאד קשה ומובן.

גוף האדם הוא מערכת שמורכבת מאיברים פנימיים, איברים חיצוניים, חומרים שונים ומסלולי אנרגיה  המקשרים בין כל המערכות. מורכבות המערכת יוצרת תלות של כל חלק בחלקים האחרים וכך נוצר מצב שבחולשת חלק אחד יפצו עליו חלקים אחרים אבל מנגד, חולשה לאורך זמן של חלק מסוים תחליש את יתר המערכת.

המנגנון המערכתי מאפשר לכל חלק לנוח כאשר עובר משהו חריג ולהשתקם בתמיכה של יתר המערכת. מתח קבוע בחיים, כמו שהמציאות מחייבת את רובנו, גורמת למערכת הגופנית והנפשית שלנו להיות "על הקצה" וכל תוספת יכולה להביא אותנו  להיות במצוקה. דיכאון הוא ביטוי של מצוקה.

כאן נכנסת הנטייה המבנית של כל אדם. יש מי שיבטא מצוקה בהופעה של מיגרנה או בכאבי גב או בהתקפת אסטמה ויש מי שיבטא אותה בדיכאון. זה לגמרי קשור במבנה האישיותי של האדם.

טיפול בדיכאון וחרדה תופעות

מה הם הסימנים שמעידים שאולי את/ה בדיכאון?

הגוף מושפע ישירות מהנפש. התכנסות הסתגרות והאטה של הנפש, משפיעים גם על הגוף. אנרגיה שזרמה קודם באופן מהיר וזמין לכול האיברים, עכשיו מתמקדת פנימה. הגוף מתנהל בקצב איטי כיוון שכול תגובה דורשת מאמץ מיוחד. אצל אדם הסובל מדיכאון יופיעו לפחות חלק מהתסמינים הבאים:

•  דכדוך לאורך זמן
  •  חוסר חשק
  •  בעיות שינה, אינסומניה – קושי לישון/ שינה מרובה/ שינויים קיצוניים בשעות שינה
  •  חוסר תיאבון/ רעב לא נשלט
  •  עייפות ותשישות כללית
  •  התפרצויות בכי
  •  עצבנות
  •  חוסר ריכוז
  •  תחושת כובד ומועקה כללית
  •  תחושת חוסר ערך
  •  כאבי שרירים
  •  בעיות עיכול
    פעמים רבות תסמינים פיסיולוגיים שונים (עייפות, בעיות עיכול) משמשים מסווה לדיכאון.
    בעוד אדם שחש ברע מנסה לנקוט פעולות אקטיביות שייטיבו את מצבו, מי שסובל מדיכאון מפקפק ביכולת שלו לשפר את מצבו, מתכנס ושוקע. טיפול בדיכאון וחרדה במצבים כאלה חשוב מאוד על מנת לעצור ולרפא את המצב הנוכחי מכיוון שאדם הנמצא לבדו, מצבו עלול להידרדר אף יותר ללא עזרה חיצונית.

על רוב הסימנים הללו וסימנים נוספים כתבתי מאמר בנפרד ואתם מוזמנים לקרוא – סימנים לדיכאון

מהו דיכאון בתפיסת הרפואה הסינית?

תפיסת הגוף/נפש עליה מתבססת הרפואה הסינית רואה בדיכאון  מעורבות גופנית ונפשית. כל איבר פנימי, לב/כבד/טחול וכו" אחראי על תפקודים ביולוגיים ונפשיים. אצל כל אחד הסיבות ל"כיבוי" שמחת החיים הן שונות.

ההבדל בין טיפול בדיכאון וחרדה על ידי תרופות לבין טיפול טבעי

דיקור סיני לחרדות הינו טיפול טבעי לדיכאון וחרדה, ללא שימוש בחומרים חיצוניים, ללא תופעות לוואי וללא כאבים. לעומת זאת, שיטות טיפול שונות מבקשות לעצור את כדור השלג השחור, לעצור את הכאב הנפשי. דיקור סיני היא השיטה היחידה שמסתמכת על יכולות האדם עצמו לחזור ולבנות את כוחותיו מחדש. בניגוד לשיטות אחרות, דיקור סיני לא מסתפק בעצירת ההתדרדרות ועוסק גם בהתחזקות, החזרת האנרגיה ושמחת החיים למטופל. זה השלב בו הדיקור הסיני מראה את סגולותיו הייחודיות.

פעמים רבות האדם מגיע לדיקור אחרי שהתחיל טיפול תרופתי. זו לא בעיה. ניתן לשלב בין הדיקור לטיפול התרופתי וכך להגדיל את יעילות התרופה.

דיקור סיני לטיפול בדיכאון וחרדה

הדיכאון מביא אתו ביטויים רגשיים ופיסיים. הורמונים מעורבים בהתפתחות הדיכאון וגוף של אדם, סובל מחוסר איזון. הרפואה הסינית מכוונת לאיזון ושואפת לכך שלכל האיברים הפנימיים בגוף יהיו המשאבים שהם צריכים כדי לתפקד בצורה מיטבית. כאשר יש דיכאון, חלק מהאיברים נמצאים בחסר. היכולת של דיקור סיני לדיכאון לאבחן באופן מדויק את שורש הבעיה היא קריטית. יש לה השפעה מהותית על הצלחת הטיפול.

במהלך טיפול בדיכאון וחרדה על ידי דיקור סיני המטפל מאבחן את האיברים הפנימיים החלשים בגוף המטופל, אלה האברים שגורמים לחולשה כללית של המערכת כולה, ומחזק אותם בעזרת הכוחות הפנימיים של האדם עצמו, בלי שימוש באמצעים חיצוניים ובלי תופעות לוואי. הדיקור מניע את האנרגיה התקועה בגוף האדם החווה דיכאון וחרדה, תוך כדי הפעלת איברים שאחראים על ייצור תנועה קבועה. חידוש הכוחות הפנימיים נעשה תוך כדי הפעלת האיברים שאחראים על הגברת ייצור דם ואנרגיה.

טיפול בדיכאון וחרדה על ידי דיקור סיני

טיפול בדיכאון וחרדה על ידי חיזוק מערכת החיסון

הדבר החשוב ביותר בטיפול בדיכאון וחרדה הוא היכולת לחזק את המערכת. חולשתה כפי שנאמר, היא הסיבה שנמצאת בבסיס הופעת הדיכאון.

אבחון של מקור החולשה ומציאת הבסיס להופעת הדיכאון כביטוי למצוקה הוא השלב הקריטי להצלחת הטיפול. זה המקום בו הניסיון וההתמחות בנושא הנפשי בא לידי ביטוי.

חיזוק האיברים הפנימיים העייפים וחיזוק כולל של הגוף והנפש הם מהדברים שהדיקור הסיני עושה הכי טוב. השבת "שמחת חיים" למערכת נעשית דרך עזרה לגוף לכוון מכוחותיו הפנימיים להעצמה והתחדשות. הטיפול בדיכאון יהיה קצר יותר ומהיר יותר ככל שנפגשים בסמוך לתחילתו ובהתאם לעצמתו. הרפואה הסינית רואה בריפוי את המשימה העיקרית שלה ולא רק בהרגעת המצב. ריפוי מדיכאון יהיה מלא כשהאדם ירגיש איך הוא שב לעצמו ומתמלא בחיים… שהם החיים שלו.

טיפול מקצועי ונכון הוא המענה האופטימלי כדי להתגבר על הדיכאון ולחזור לחיים אנרגטיים ואופטימיים.
אם אתם מרגישים שאתם או מי מיקירכם זקוקים לעזרה כדי לשבור את מעגל הדיכאון

התקשרו אליי ובוא לפגישת ייעוץ ללא התחייבות.