דיקור סיני לטיפול בשפעת

שפעת נובעת מחדירת וירוסים לתוך מערכת הנשימה ומשם למערכות נוספות תוך כדי יצירת סימפטומים שכולנו מכירים של נזלת, כאבי ראש, בחילה, קושי בנשימה, כאבי שרירים בכל הגוף  ועייפות כבדה. הופעת השפעת מתרחשת בעקבות חולשת מערכת החיסון וצורך של הגוף במנוחה בשביל לאגור כוחות ולהיערך טוב יותר. הופעת השפעת היא משהו שכולנו מכירים ויודעים כמה היא מתסכלת.

למה מופיעה שפעת?

חולשת מערכת החיסון יחד עם הצטברות של חומרים שהגוף אינו צריך גוררת את הגוף לדרוש "הפסקת רענון כללית". המערכת משקיעה הרבה מדי משאבים בתפקוד היום יומי וזה בא על חשבון מערכת החיסון שנחלשת ומאפשרת למחולל מחלה לחדור וליצור הצטננות ושפעת. הגוף מרגיש כבד ומותש בלי יכולת לתפקד כרגיל והוא בעצם דורש לנוח ולמלא מצברים להמשך.

דיקור סיני לטיפול בשפעת

מתי היא בעיקר מופיעה?

התשובה המהירה היא עונות מעבר, בעיקר סתיו. סתיו היא עונת מעבר מקיץ לחורף והיא מאופיינת בשינויים קיצונים של מזג אוויר. מערכת החיסון שהיתה ערוכה להתמודד עם מז"א חם מאד צריכה להערך מחדש להתמודד עם מז"א של חורף. החלפת העונה מתבצעת לאורך שבועות וזו תקופה שמערכת החיסון פגיעה יותר, מתקררת יותר ובקיצור –  מפתחת שפעת. שפעת מופיעה גם בקיץ, בדרך כלל בעקבות שינויים גדולים של טמפ' כמו יציאה מהבית הממוזג החוצה לחום ואז לאוטו הממוזג ואז החוצה לחום ואז לגן הממוזג … וזה רק תחילת היום. שפעת מופיעה גם בחורף מאותה סיבה של מפגש עם מקום ממוזג לחום, החוצה לקור ואז שוב חום וקור ועוד. שינויים בטמפ' חיצונית דורשים את מערכת החיסון להערך כל פעם למציאות אחרת  ולגייס כוחות ומשאבים עד שהיא מותשת ואז מגיעה השפעת.

מה קורה בגוף בזמן המחלה?

מה אתם עושים כשאתם נכנסים למקום רועש במיוחד ? (רציתי לכתוב "דיסקו" אבל זה יתייג אותי בדור של ותיקים במיוחד ולא הייתי בטוח שכולם יבינו למה הכוונה (-: ) – התשובה היא –  שמים ידיים על האוזניים ומנסים להתכנס פנימה כמה שאפשר. זה בדיוק מה שגוף שלנו עושה כשהוא מרגיש ש"מרעיש" לו מדי או שהוא צריך להשקיע משאבים כדי להסתדר עם החוץ. הגוף מסתגר ומעדיף לצמצם את נקודות ההשקעה שלו – הוא עוצר תיאבון ומייצר בחילה כדי שלא נאכל, הוא מייצר חולשה כדי שננוח, הוא מייצר רצון להסתגר מתחת השמיכה כדי שלא נצטרך להתאמץ ולבוא בתקשורת עם אנשים נוספים וכן הלאה..

איך דיקור סיני יכול לעזור?

דיקור סיני יודע לעזור לגוף לעשות בדיוק את מה שהוא רוצה וצריך – לדייק את השקעת הכוחות שלו כדי לחזק את מצבו הגופני העכשווי ובמקביל להזין את מערכת החיסון. הדיקור מכוון אנרגיה לאיברים שתפקידם להתמודד עם המחלה וכך להתגבר עליה בקלות ובמהירות. שפעת שמתחילה אצל מישהו ונמשכת כמה ימים בדרך כלל – בעזרת רפואה סינית היא מתקצרת לחלק קטן מהזמן ועוברת ללא שימוש במשככי כאבים או מורידי חום. הדיקור הסיני מתמחה בחיזוק. כן, כבר כתבתי על זה הרבה אבל כאן זה בדיוק מה שהגוף זקוק לו – תמיכה בהפניית כוחות פנימיים לאיברים שלוקחים חלק במערכה הזו.

מה עוד אפשר לעשות?

הדברים החשובים ביותר שצריך לעשות נובעים בעצם מהבנת המחלה – צריך זמן, שקט, האטת פעילות, אכילה מופחתת, דיבור מופחת, צפייה מופחתת במסכים ובעיקר מנוחה. שפעת באה כדי לעזור לגוף להיטען מחדש וכמו שהסלולרי שלנו צריך זמן של אי עבודה כדי להיטען – כך גם גופנו ונפשנו.

שפעת אינה "מחלה רעה". שפעת היא הזדמנות שהגוף כופה עלינו לעצור ולנוח. היא באה כדי שנאט ואז נמשיך. הכל בסדר. צריך לאפשר לגוף לנוח ולענות רק על הצרכים האמתיים ולא על מה שאנחנו חושבים שצריך בדרך כלל.
לימים נעימים.