10 סימנים מפתיעים לדיכאון

כולנו מכירים את הסימנים המוכרים של דיכאון. תחושת כובד כללית,  חוסר שקט, עצבנות, תשישות, עצב שקשה להכיל,  כל אלה מתחברים לנו באופן ישיר ומדויק לתחושת דיכאון. אבל אנשים שונים חווים דיכאון בצורות שונות ויש סימנים לדיכאון נוספים שמעידים גם על המצאות דיכאון. דיכאון הוא לפעמים מסווה תחת תופעות שונות ובגלל שמאד חשוב לאבחן דיכאון לצורך טיפול, כדאי לשים לב אם אתה סובל מסימנים אלו.

אז מה הם הסימנים המיוחדים שיכולים להעיד על דיכאון?

1. שינויים במשקל

דיכאון יכול להשפיע על הורמונים שמסדירים את התיאבון ולכן יכולה להיות השפעה שתבוא לידי ביטוי בעליה או ירידה לא רגילה במשקל. תחושת רעב חריגה או רצון שלא לאכול את הכמות הרגילה היא תוצאה ישירה של חוסר איזון הורמונלי שמקורו בדיכאון. בעיות שינה המתלוות לדיכאון, שתכף ארחיב עליהן, מעצימות את חוסר האיזון שקשור למשקל בגלל שהן מבלבלות את מערך הדיאטה היומי.

2. קשיים בשינה

למרות שאנשים שסובלים מדיכאון חווים עייפות כרונית ומותשות, הם יכולים במקביל לסבול מקשיים בשינה, אינסומניה, כרונית. זה יוכל להתבטא בקושי בהרדמות או בהתעוררויות בלילה או מוקדם בבוקר וקושי להירדם מחדש.
אינסומניה במצב הזה היא מאד מתסכלת כי מותשות עומדת בבסיס הרגשת החולשה ושינה טובה יכולה להזין כוחות חשובים לגוף – והנה זה לא מתאפשר.

קושי נוסף ומתסכל הוא ששינה יכולה להעניק "מקלט" מהמצב במציאות והעדרה לא מאפשר את מקום השקט והרגוע הזה.
מעגל השינה-ערות הוא בעל חשיבות עליונה להתחזקות וליציאה ממצב של דיכאון. סידור השינה היא קריטי.

3. כאבי שרירים כללים

כאבים שבאים אחרי מאמץ גופני מיוחד הם כאבים מוכרים שאנחנו יודעים מה סיבתם. כאבים שבאים ללא סיבה של מאמץ גופני וללא סיבה אחרת נראית לעין – יכולים להיות סימני דיכאון. מחקרים רבים מוכיחים את הקשר בין מצב הרוח ולבין התחושה הגופנית או במילים יותר פשוטות, כשהאדם מרגיש טוב מבחינה נפשית הוא לא נוטה לסבול מכאבים ולכן כאבים בגוף יכולים להעיד על דיכאון.

4. בעיות עיכול

כבר כתבתי על חוסר איזון הורמונלי שמשפיע על רמת התיאבון ועל שינויים קיצוניים במשקל, כאן אני רוצה להתמקד בהשפעות נוספות על מערכת העיכול – תחושת צריבה בקיבה, בחילה, שלשול ועצירות, כל אלה הן תוצר ישיר של השפעת מתח נפשי ודיכאון  על מערכת העיכול. תנועת עיכול חלקה וזורמת דורשת מאמצים גדולים מהגוף והזנה של הרבה דם. דיכאון מייצר, בין היתר, כיווץ של אנרגיה ומקשה על זרימה רגילה בכל הגוף. בנוסף – שינויים קיצוניים בתיאבון, שינויים בשעות שינה, שינויים במתח הנפשי כל אלה  מקשים על הגוף לייצר קביעות בכמות האוכל ובזמני ארוחות.
בעיות עיכול כמו שלשול ועצירות לסירוגין נקראות – "תסמונת המעי-הרגיז". אין ספק ששם הבעיה מעיד על הקשרו למצב הנפשי. דיכאון מתערב בתקינות מערכת העיכול שהיא בעצמה בסיסית ומשמעותה חיונית לחיים תקינים.

5. בעיות שיניים

דיכאון מקשה על אנשים לבצע פעולות של יום-יום ולכן אפשר למצוא באנשים אלה בעיות של הזנחה גופנית. צחצוח שיניים היא פעולת שיגרה שחשיבותה הגדולה נמצאת במניעה ובשימור של בריאות השיניים. קושי בביצוע פעולת הצחצוח גורמת לבעיות שיניים מסוגים שונים. הזנחת הפה היא מהתופעות הנפוצות של סובלים מדיכאון. צריך לזכור שלוקח זמן מתחילת הזנחת הצחצוח ועד שמופיעות בעיות בשיניים. מומלץ להקפיד לקחת אנשים עם פוטנציאל לדיכאון לבדיקות שיגרה של מצב השיניים.

6. בעיות עור

הקשר בין בעיות עור למצב נפשי הוא מוכר וידוע. לחץ רגשי הוא כמו סיר לחץ פנימי שמחפש מקומות דרכו הוא יכול לשחרר "קיטור".  בעיות עוריות הן אחד המקומות האלה בהן הגוף יכול לבטא את העומס הזה. כל מי שסובל או סבל מבעיה עורית כמו  אקזמה/פסוריאזיס/אקנה יודע שבתקופות של מתח ולחץ יש התפרצות של הבעיה וכך גם בדיכאון – התקופה היא תקופת מתח ולחץ נפשי רב ובהרבה מקרים יש החמרה של בעיית עור.
הקשר בין דיכאון לבין בעיית העור הוא כל כך משמעותי שיש מקרים בהם טיפול בבעיית עור, במשחה או כדורים, לא מביא לשינוי משמעותי בעוד טיפול נגד דיכאון מביא לתוצאות מרחיקות לכת בבעיית העור.

7. מגרנה וכאבי ראש

מחלת הדיכאון תוקפת את הגוף ומעצימה כאבים שונים. בגלל תקופת הלחץ והמתח שגורמת תקופת הדיכאון אצל כל אחד היא מגבירה את הנטייה הטבעית לכאבים האופייניים שלו. מי שסובל ממיגרנה וכאבי ראש בדרך כלל יסבול מעצימות גבוהה יותר שלהם בזמן דיכאון. שינויים בצריכת האוכל, שתייה וירידה דרמטית בפעילות הגופנית באים לידי ביטוי גם כאן.

8. הזנחה גופנית אסתטית

הקשיים בתפקוד היום-יומי הם בעלי השלכה גם ברמת מצב הלבוש וההיגיינה האישית. אנשים שסובלים מדיכאון יכולים להופיע לא מגולחים/מקולחים/מריחים טוב וזה בגלל הקושי שיוצר הזנחה. אם מישהו שאתם מכירים נראה לכם בהזנחה אסתטית והיגיינית – צריך לחשוב עם דיכאון כגורם לכך.

9. נסיגה במצב הרפואי של מחלה כרונית

אנשים הסובלים מדיכאון ומתקשים בתפקוד היומי יכולים לסבול מהתדרדרות במצב הרפואי של מחלות כרוניות הדורשות התייחסות יומית של נטילת תרופות או משחות.

סימנים של החרפה במצב המחלה בגלל הזנחה טיפולית היא סימן משמעותי להמצאות דיכאון. מאד חשוב לשים לב ולהקפיד על שיגרת בדיקות גופניות קבועה.

10. חוסר מענה לשיחות טלפון

דיכאון ידוע כמעודד התבודדות ואחד הסימנים המובהקים שלו הוא הרצון לא לראות אף אחד ולא לשמוע אף אחד. הנטייה לצנזר שיחות טלפון היא מדד חשוב למצב הנפשי ומאד כדאי להיות ברגישות כדי לשים לב לנטייה זו.

מחלת הדיכאון היא בעלת מאפיינים רבים שחלקם מוכרים וצפויים  וחלקם יותר נסתרים. מהירות זיהוי המחלה היא משמעותית למהירות ההחלמה – ככל שנזהה מוקדם יותר את מצב הדיכאון נוכל בקלות יותר לעזור בהחלמת האדם. רגישות, מודעות וידיעת הסימנים היא המתפתח לאבחון מהיר. אדם הסובל מדיכאון יתקשה ברוב המקרים לשים את האצבע על הדיכאון כמקור הבעיה ולכן מי שמלווה אנשים הנוטים למחלה זו – כדאי שישים לב לפרטים הקטנים.

25 שנות ניסיון

לתאום טיפול, או אבחון ללא עלות

ניתן להשאיר פרטים ואתקשר אליך חזרה

כיצד מתבצע הטיפול

חלק א'

אבחון

האבחון, נעשה לרוב באמצעות שיחה ובדיקת דופק ולשון;
בחירת נקודות הדיקור נעשה בהתאם לאבחון

חלק ב'

טיפול בדיקור סיני

שיטת רפואה המתבססת על דקירת המטופל בסיכות דקות במיוחד במקומות מסוימים בגוף.
הדיקור מסייע בהקלת כאבים, משפר את מערכת החיסון, מסייע בטיפול בבעיות רפואיות בגוף ובנפש

חלק ג'

טיפול בכוסות רוח

טיפול בכוסות רוח הוא סוג של רפואה אלטרנטיבית, בו נוצרת יניקה מקומית על העור באמצעות כוסות מחוממות. הטיפול בכוסות רוח, יעיל במצבי בריאות שונים כמו כאבי שרירים, בעיות נשימה, התקררות ועוד.

0 המלצות (דירוג 4.9)

טיפולים נוספים בדיקור סיני

לתיאום טיפול בדיקור, או פגישת אבחון ראשוני, ללא עלות:

 או השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם

דילוג לתוכן